Vinterföräldrar 22/23

Alltså, boandet got real! Jag har typ inte gjort något annat senaste veckan. Har rensat och storstädat i princip hela huset. Hyllor, lådor, skåp - allt har tömts ut och sorterats! Det har möblerats och skurats. Jag är ingen städare, snarare är både jag och sambon lortgrisar, men jösses vad tillfredställande det är att boa :D Jag har till och med börjat bädda sängen..

Och idag kommer min syster hit, som jag inte träffat sen i somras, och vi åka till Ikea och köpa säng och börja göra iordning inför ankomsten :heart
Vi är ju fortfarande högrisk för prematur, även om det inte finns några tecken på att Ärtan är på väg snart, så känns skönt att få fixat det mesta trots att vi bara är i v33.
Har börjat fundera på BB-väskan men inte kommit till skott.

Hur går det för er andra?
 
Jag är nog fortfarande i någon slags fas där jag inte fattat att vi ska få ett barn än, så boandet är helt stillastående. Vi har fått några kassar kläder från släktingar som jag iaf tittat på och vikt ihop lite snyggare. Hoppas att jag ska få någon slags insikt snart (helst med tillhörande panik) som sätter igång fixandet. Jag hade känt mig lite normalare då 😅.
 
Jag är nog fortfarande i någon slags fas där jag inte fattat att vi ska få ett barn än, så boandet är helt stillastående. Vi har fått några kassar kläder från släktingar som jag iaf tittat på och vikt ihop lite snyggare. Hoppas att jag ska få någon slags insikt snart (helst med tillhörande panik) som sätter igång fixandet. Jag hade känt mig lite normalare då 😅.
Åh, jag tror att båda ”inställningarna” är helt normala, misstänker att det är högst individuellt! Jag har ju gått hemma sen jag gick på semester vid midsommar, och haft ”det blir inget barn”-grejen som säkert spär på mina hormoner nu. Däremot har jag väldigt svårt att tänka på förlossningen, det känns otroligt främmande. Lite som att gå till tandläkaren - jag vill inte göra det men samtidigt vill jag bara att det ska vara gjort.
 
Alltså, boandet got real! Jag har typ inte gjort något annat senaste veckan. Har rensat och storstädat i princip hela huset. Hyllor, lådor, skåp - allt har tömts ut och sorterats! Det har möblerats och skurats. Jag är ingen städare, snarare är både jag och sambon lortgrisar, men jösses vad tillfredställande det är att boa :D Jag har till och med börjat bädda sängen..

Och idag kommer min syster hit, som jag inte träffat sen i somras, och vi åka till Ikea och köpa säng och börja göra iordning inför ankomsten :heart
Vi är ju fortfarande högrisk för prematur, även om det inte finns några tecken på att Ärtan är på väg snart, så känns skönt att få fixat det mesta trots att vi bara är i v33.
Har börjat fundera på BB-väskan men inte kommit till skott.

Hur går det för er andra?
Jag är nog fortfarande i någon slags fas där jag inte fattat att vi ska få ett barn än, så boandet är helt stillastående. Vi har fått några kassar kläder från släktingar som jag iaf tittat på och vikt ihop lite snyggare. Hoppas att jag ska få någon slags insikt snart (helst med tillhörande panik) som sätter igång fixandet. Jag hade känt mig lite normalare då 😅.

Är väl lite senare än er, bara i vecka 26, men jag har i alla fall börjat kika lite på vad vi behöver. Har inte gjort mig av med särskilt mycket från storasyster så mycket har vi redan, men eftersom hon är född i maj och lillasyster beräknad i februari behöver vi nog i alla fall lite varmare kläder i pyttestorlek :laugh:

Tänkte skaffa nya byråer till barnrummet så att de får varsin och hoppas hittat några till julledigheten så att jag kanske kan börja plocka upp och fixa med kläder och sådant då. Lite lättare med överblick än lådor staplade i källaren liksom. Köpt ett par små (! alltså, kan inte komma ihåg att bebisar var fullt så pyttiga?!) klädesplagg som jag snubblat över än så länge bara.

Annars har jag faktiskt lagt in ett par praktiska grejer (typ extra bas till babyskyddet, vi hade bara en bil föra gången) på prisbevakning inför black friday, kanske kan man spara några kronor där.
 
Åh, jag tror att båda ”inställningarna” är helt normala, misstänker att det är högst individuellt! Jag har ju gått hemma sen jag gick på semester vid midsommar, och haft ”det blir inget barn”-grejen som säkert spär på mina hormoner nu. Däremot har jag väldigt svårt att tänka på förlossningen, det känns otroligt främmande. Lite som att gå till tandläkaren - jag vill inte göra det men samtidigt vill jag bara att det ska vara gjort.
Förstår dig helt och hållet!
Då har vi lite samma känslor inför förlossningen. Jag ser med skräckblandad förtjusning fram emot att upptäcka hur ont något kan göra (och hur jag reagerar på det). Dessutom vill jag egentligen bara kavla upp ärmarna och sätta igång med all bebis-göra, se hur jobbigt/inte jobbigt det är. Har lite samma förväntningar som jag hade inför 10 månader i lumpen: detta kommer att bli SÅ jävla jobbigt! (Men säkert också jättekul.):D
 
Går in i vecka 33 imorgon men här är typ allt utom BB-väskan klart. 😁🙈 Jag ska handla blöjor, napp och ersättning att ha hemma också. Men spjälsängen och alla kläder är framplockade, har ju det mesta från stora syster. Ska damma av vägen och pumpa däcken på den också. Har boat mycket senaste veckorna helt enkelt 😎.
 
Alltså, boandet got real! Jag har typ inte gjort något annat senaste veckan. Har rensat och storstädat i princip hela huset. Hyllor, lådor, skåp - allt har tömts ut och sorterats! Det har möblerats och skurats. Jag är ingen städare, snarare är både jag och sambon lortgrisar, men jösses vad tillfredställande det är att boa :D Jag har till och med börjat bädda sängen..

Och idag kommer min syster hit, som jag inte träffat sen i somras, och vi åka till Ikea och köpa säng och börja göra iordning inför ankomsten :heart
Vi är ju fortfarande högrisk för prematur, även om det inte finns några tecken på att Ärtan är på väg snart, så känns skönt att få fixat det mesta trots att vi bara är i v33.
Har börjat fundera på BB-väskan men inte kommit till skott.

Hur går det för er andra?
Här hemma ägnar vi oss åt the never ending badrumsrenovering (där de bland annat bilat genom taket ner till våningen under i två olika rum och skadat vävtaket så det sväller ju minst sagt fysiskt i hemmet). Inga saker är på rätt ställe. Allt är smutsigt. Det är rätt frustrerande när man bara önskar komma i ordning men det känns inte som någon idé att fixa, pyssla eller ordna. Suck!
 
Här hemma ägnar vi oss åt the never ending badrumsrenovering (där de bland annat bilat genom taket ner till våningen under i två olika rum och skadat vävtaket så det sväller ju minst sagt fysiskt i hemmet). Inga saker är på rätt ställe. Allt är smutsigt. Det är rätt frustrerande när man bara önskar komma i ordning men det känns inte som någon idé att fixa, pyssla eller ordna. Suck!
Men jag har packat en tandborste i en bb-nessesär i alla fall!
 
Förstår dig helt och hållet!
Då har vi lite samma känslor inför förlossningen. Jag ser med skräckblandad förtjusning fram emot att upptäcka hur ont något kan göra (och hur jag reagerar på det). Dessutom vill jag egentligen bara kavla upp ärmarna och sätta igång med all bebis-göra, se hur jobbigt/inte jobbigt det är. Har lite samma förväntningar som jag hade inför 10 månader i lumpen: detta kommer att bli SÅ jävla jobbigt! (Men säkert också jättekul.):D

Så tänker jag också - skräckblandad förtjusning!

Men har liiite ångest över att det inte är jättelång tid kvar, det finns så mycket som skulle behöva göras, både hemma och på jobbet.

Vi har köpt det mesta tänker jag, men mycket är bara undanstoppat lite var som helst och har inte direkt nån egen plats än. Har en liten lista för det som kvarstår att köpa. Men nån BB-väska har jag inte börjat packa än, det kanske man borde... :p
 
Här hemma ägnar vi oss åt the never ending badrumsrenovering (där de bland annat bilat genom taket ner till våningen under i två olika rum och skadat vävtaket så det sväller ju minst sagt fysiskt i hemmet). Inga saker är på rätt ställe. Allt är smutsigt. Det är rätt frustrerande när man bara önskar komma i ordning men det känns inte som någon idé att fixa, pyssla eller ordna. Suck!
Men oj, det lät inte kul! Hur lyckas man bila genom taket? 🤯 Förstår att det inte blir så mycket över till att boa.. hoppas det reder sig snart så du får lite möjlighet att fixa, om det är något du känner dig sugen på.
 
Förstår dig helt och hållet!
Då har vi lite samma känslor inför förlossningen. Jag ser med skräckblandad förtjusning fram emot att upptäcka hur ont något kan göra (och hur jag reagerar på det). Dessutom vill jag egentligen bara kavla upp ärmarna och sätta igång med all bebis-göra, se hur jobbigt/inte jobbigt det är. Har lite samma förväntningar som jag hade inför 10 månader i lumpen: detta kommer att bli SÅ jävla jobbigt! (Men säkert också jättekul.):D
Jag har gått från att jag vill föda naturligt, utan bedövning (allra helst hemma om det hade varit möjligt) och väldigt ”min kropp kan” till att vilja ha all the medicinska hjälpmedel och bara lägga över allt på kunniga barnmorskor 😅
 
Jag har gått från att jag vill föda naturligt, utan bedövning (allra helst hemma om det hade varit möjligt) och väldigt ”min kropp kan” till att vilja ha all the medicinska hjälpmedel och bara lägga över allt på kunniga barnmorskor 😅
Det där känns som att det pendlar beroende på dagsform 😅 för mig. Jag är dock fortfarande starkt skeptisk till epidural, är liksom livrädd för att ta venösa blodprov och bara tanken på att någon ska sticka mig i ryggen hade kunnat stå ensamt på listan mot att skaffa barn. Hoppas att jag skiter i vilket om/när den väl behövs.
 
Så tänker jag också - skräckblandad förtjusning!

Men har liiite ångest över att det inte är jättelång tid kvar, det finns så mycket som skulle behöva göras, både hemma och på jobbet.

Vi har köpt det mesta tänker jag, men mycket är bara undanstoppat lite var som helst och har inte direkt nån egen plats än. Har en liten lista för det som kvarstår att köpa. Men nån BB-väska har jag inte börjat packa än, det kanske man borde... :p
Ang förlossning - vår BM hade en info kurs som jag valde att gå på för att få lite mer information. Jag gillar i normala fall att ha så mycket information det bara går, men precis som andra redan sagt så tror jag inte detta går att förbereda sig på så jag ville få lite mer övergripande kunskap bara om före-under-efter förlossning så jag vet vad jag kan vänta mig runtomkring liksom. I övrigt får det "gå som det går" tänker jag.

Jag har fortfarande inte handlat så mycket - jag har ju såååååå mycket tid kvar :angel1: Inbillar mig dock att jag har det absolut mest vitala utifall busungen skulle få flipp och vilja komma ut inom kort och skulle jag mot förmodan fattas något och det drar igång tidigare - ja då får det helt enkelt fixas efter förlossningen i så fall. Ska dock upp till Gekås i nästa vecka är tanken och fixa med det sista "lull-lullet". Typ alla textilier och fylla på med lite sockar och mössor och sånt till den lille och lite annat smått och gått som vänner tipsat om att betydligt billigare där uppe. Jag AVSKYR dock att shoppa, så Gekås är definitivt inte ett ställe jag åker till frivilligt egentligen, men jag är snål också så i detta fallet vinner snålheten :rofl:

BB-väska har jag inte packat än. Tänker jag kanske börjar ta itu med det efter Gekås. Killen tjatar om att han gärna vill att jag ska ha den redo iaf så om inte annat kanske jag gör det för att han ska känna sig lugnare. Har visat vart pappren som ska med till sjukhuset ligger iaf och vilken högtalare jag vill ha med mig för min musik. Behövde man mer än så? :grin::angel1:

Egentligen är jag nog inte så oförberedd som jag låter - det mesta har jag klart i huvudet. Ska bara genomföra det fysiskt också. Men som sagt - just nu har busungen det bra där inne i magen och följer alla kurvor som hon ska så jag känner mig verkligen inte stressad. Är ju ändå 40 dagar kvar idag, det är rätt mycket egentligen :D
 
Plockade fram min vinterridkappa idag, den som jag tänkte mig kunna ha hela vintern. Sitter redan tight över magen, aldrig att jag kommer kunna ha den till februari :arghh:

Känns sådär lockande att köpa en ny jacka bara för en vinter, typiskt opraktisk årstid att vara höggravid på! :cautious::laugh:
 
Plockade fram min vinterridkappa idag, den som jag tänkte mig kunna ha hela vintern. Sitter redan tight över magen, aldrig att jag kommer kunna ha den till februari :arghh:

Känns sådär lockande att köpa en ny jacka bara för en vinter, typiskt opraktisk årstid att vara höggravid på! :cautious::laugh:
Jag lånade jackor av sambon, är alldeles för snål för att köpa en till en vinter. 😅 Kanske funkar?
 
Plockade fram min vinterridkappa idag, den som jag tänkte mig kunna ha hela vintern. Sitter redan tight över magen, aldrig att jag kommer kunna ha den till februari :arghh:

Känns sådär lockande att köpa en ny jacka bara för en vinter, typiskt opraktisk årstid att vara höggravid på! :cautious::laugh:
Jag kan inte ha jackor längre - kör med dubbla fleece från mannen istället! :laugh:
Är redan +15 kg och räknar med typ 5 till innan detta är över... Blir en tuff bantning i vår :bag:
 
Det där känns som att det pendlar beroende på dagsform 😅 för mig. Jag är dock fortfarande starkt skeptisk till epidural, är liksom livrädd för att ta venösa blodprov och bara tanken på att någon ska sticka mig i ryggen hade kunnat stå ensamt på listan mot att skaffa barn. Hoppas att jag skiter i vilket om/när den väl behövs.
Det kunde varit jag som skrev det där. I yngre år skulle jag inte ha barn pga rädd för nålar. Sen vann barnlängtan ändå, och jag var rädd för alla stick som var inblandat i graviditet och förlossning. På andra förlossningen fick jag en nål i ryggen, och jag var faktiskt inte ett dugg rädd just då, jag var helt ok med det (nu är det däremot en otrevlig tanke igen). Håller tummarna för att du inte behöver, men att det blir som för mig om det ändå behövs.
 
Jag lånade jackor av sambon, är alldeles för snål för att köpa en till en vinter. 😅 Kanske funkar?

Kan nog kanske få låna en för civilt bruk om jag blinkar snällt, men om jag snor en och har i stallet är jag inte så säker på att det mottas särskilt väl :angel: Hans har dessutom den dåliga smaken att ha jackor som är fruktansvärt opraktiska att rida i! :cautious:

Får nog köra som dig @Waco , med tjock tröja! Fick åtminstone igen jackan över brösten bekvämt även om de vuxit flera storlekar, så bara magen har något över sig kanske den får kika ut lite :rofl:

Storasyster är född i maj, det var mycket mer praktiskt ur klädessynpunkt! :laugh:
 
Jag lånade jackor av sambon, är alldeles för snål för att köpa en till en vinter. 😅 Kanske funkar?

Min sambo är visserligen längre än mig, men ganska smal, så jag kan inte ha hans jackor heller. 😁 Tänkte beställa en, även om det bär emot för bara en vinter. Måste ju ha nånting på mig...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 275
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 390
Senast: GotAsecret
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 099
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp