Vinterföräldrar 22/23

Kan nog kanske få låna en för civilt bruk om jag blinkar snällt, men om jag snor en och har i stallet är jag inte så säker på att det mottas särskilt väl :angel: Hans har dessutom den dåliga smaken att ha jackor som är fruktansvärt opraktiska att rida i! :cautious:

Får nog köra som dig @Waco , med tjock tröja! Fick åtminstone igen jackan över brösten bekvämt även om de vuxit flera storlekar, så bara magen har något över sig kanske den får kika ut lite :rofl:

Storasyster är född i maj, det var mycket mer praktiskt ur klädessynpunkt! :laugh:
Haha nä i stallet vill man ju ha nåt som funkar rent praktiskt också förstås.

Och @Ingela_S min är också lång och rätt slank, men de har ju ofta lite pösigare passform på sina hehe men en fördel med att ha en lite större själv är ju också att bebis får plats innanför i sjal/sele sen! :up:
 
Ang förlossning - vår BM hade en info kurs som jag valde att gå på för att få lite mer information. Jag gillar i normala fall att ha så mycket information det bara går, men precis som andra redan sagt så tror jag inte detta går att förbereda sig på så jag ville få lite mer övergripande kunskap bara om före-under-efter förlossning så jag vet vad jag kan vänta mig runtomkring liksom. I övrigt får det "gå som det går" tänker jag.

Jag tänkte också gå på infon som BM ska hålla, jag tänker att det ger en viss trygghet i att vara förberedd, så långt det nu går. Sen är det ju helt omöjligt att veta exakt hur ens egen förlossning blir, men tänker att det är bra att ha lite kunskap i bakfickan.

Men eftersom min man inte kan vara med på infon hos BM, så anmälde jag oss till en Föda utan rädsla-kurs, så att han också kunde få lite info. Tyckte den var ganska bra, man fick lite praktiska tips och bakgrundsinfo.
 
Plockade fram min vinterridkappa idag, den som jag tänkte mig kunna ha hela vintern. Sitter redan tight över magen, aldrig att jag kommer kunna ha den till februari :arghh:

Känns sådär lockande att köpa en ny jacka bara för en vinter, typiskt opraktisk årstid att vara höggravid på! :cautious::laugh:
Jag har ärvt från svärmor, 60 tals ullkappa som är Alinjeformad, vilket gör att det är väldigt mycket plats i idjan, så jag hoppas den går att använda hela vintern!!
 
Screenshot_2022-11-05-15-11-06-244_com.miui.gallery.webp


Bjuder på en bild på magen 🤣 kläder är hopplöst, hittade iaf något att rida i som inte glipade allt för mycket mellan tröja och ridbyxa. Men glad jag kan åka lite häst någon gång i veckan fortfarande.
 
Jag mår sådär psykiskt, känns jobbigt att inte känna igen sig själv. Blir ledsen av minsta lilla eller upprörd, men kan ändå tänka att det här är inte riktigt vettigt ( :meh::D ), men ändå bli ledsen.

Sen har jag också fått kommenterar om att jag är så liten, att det inte syns än, eller om bebis ens växer eftersom det syns så lite (har heller inte gått upp med än 4 kg totalt, men allt är bra med både mig och bebis, men man blir ju lite orolig...). så man hade ju önskat att folk kunde vara tysta också.. Så just nu räknar vi ner lite till hen ska komma ut! :heart
 
Jag mår sådär psykiskt, känns jobbigt att inte känna igen sig själv. Blir ledsen av minsta lilla eller upprörd, men kan ändå tänka att det här är inte riktigt vettigt ( :meh::D ), men ändå bli ledsen.

Sen har jag också fått kommenterar om att jag är så liten, att det inte syns än, eller om bebis ens växer eftersom det syns så lite (har heller inte gått upp med än 4 kg totalt, men allt är bra med både mig och bebis, men man blir ju lite orolig...). så man hade ju önskat att folk kunde vara tysta också.. Så just nu räknar vi ner lite till hen ska komma ut! :heart
Den typen av kommentarer är så jäkla onödiga. Vad menar folk? Är väl högst individuellt hur man (och magen) ser ut?! Försök att vara trygg i att du vet att allt är bra själv ❤ (även om det kanske är tufft nu). Kämpa 😊
 
Jag mår sådär psykiskt, känns jobbigt att inte känna igen sig själv. Blir ledsen av minsta lilla eller upprörd, men kan ändå tänka att det här är inte riktigt vettigt ( :meh::D ), men ändå bli ledsen.

Sen har jag också fått kommenterar om att jag är så liten, att det inte syns än, eller om bebis ens växer eftersom det syns så lite (har heller inte gått upp med än 4 kg totalt, men allt är bra med både mig och bebis, men man blir ju lite orolig...). så man hade ju önskat att folk kunde vara tysta också.. Så just nu räknar vi ner lite till hen ska komma ut! :heart

Så länge inte BM är orolig så behöver inte du heller vara det. Alla har ju olika förutsättningar och magen växer olika på olika människor. Försök strunta i vad folk säger, lyssna på BM och försök njuta av allt som gör att ni märker att h*n finns därinne. ❤️
 
Den typen av kommentarer är så jäkla onödiga. Vad menar folk? Är väl högst individuellt hur man (och magen) ser ut?! Försök att vara trygg i att du vet att allt är bra själv ❤ (även om det kanske är tufft nu). Kämpa 😊

Så länge inte BM är orolig så behöver inte du heller vara det. Alla har ju olika förutsättningar och magen växer olika på olika människor. Försök strunta i vad folk säger, lyssna på BM och försök njuta av allt som gör att ni märker att h*n finns därinne. ❤️
Tack :heart

Nä, försöker lyssna på BM och landa i det. Det är väl precis när kommentarerna kommer som det är lite svårt att värja sig. Särskilt när de indikerar på att bebis dött eftersom de inte tycker man växt alls sen de såg en sist...
 
Tack :heart

Nä, försöker lyssna på BM och landa i det. Det är väl precis när kommentarerna kommer som det är lite svårt att värja sig. Särskilt när de indikerar på att bebis dött eftersom de inte tycker man växt alls sen de såg en sist...
Alltså folk :rage:. (Känns lite deppigt att konstatera att den sista idioten inte är född än när man är gravid :nailbiting:.) Har en granne som bara var tvungen att säga att hen "väl tyckte att jag blivit lite tjock" när hen fick reda på att jag var gravid. Sånt kan man liksom hålla för sig själv också (om man nu inte råkar önska en spydig kommentar tillbaka).
 
Alltså folk :rage:. (Känns lite deppigt att konstatera att den sista idioten inte är född än när man är gravid :nailbiting:.) Har en granne som bara var tvungen att säga att hen "väl tyckte att jag blivit lite tjock" när hen fick reda på att jag var gravid. Sånt kan man liksom hålla för sig själv också (om man nu inte råkar önska en spydig kommentar tillbaka).
Men eller hur! När man vet att någon är gravid är det HEEELT okej att kommentera andras kroppar.... :meh:
 
Tack :heart

Nä, försöker lyssna på BM och landa i det. Det är väl precis när kommentarerna kommer som det är lite svårt att värja sig. Särskilt när de indikerar på att bebis dött eftersom de inte tycker man växt alls sen de såg en sist...

Amen, seriöst..?! :confused: Varför vill man ens antyda något sådant?? Vad tror man, att man gör personen en tjänst eller...:banghead: Så som du har beskrivit att din inneboende sprattlar, så hade jag försökt att inte oroa mig om inte BM säger nåt. Herregud, vilka stolpskott det finns...
 
Fick kallelse till mammografi igår - hur hade ni tänkt angående en sån undersökning? Det står på 1177 att det inte är nån fara för fostret för strålningsdosen är så liten. Samtidigt fanns det risk att man inte fick en riktigt bra bild av brösten eftersom de är förändrade under graviditeten. Mina bröst har ökat tre kupstorlekar och är inte direkt ömma när de bara hänger där, men trycker man ihop dem lite så känns det ju direkt...
 
Fick kallelse till mammografi igår - hur hade ni tänkt angående en sån undersökning? Det står på 1177 att det inte är nån fara för fostret för strålningsdosen är så liten. Samtidigt fanns det risk att man inte fick en riktigt bra bild av brösten eftersom de är förändrade under graviditeten. Mina bröst har ökat tre kupstorlekar och är inte direkt ömma när de bara hänger där, men trycker man ihop dem lite så känns det ju direkt...
Jag hade kontaktat dom och meddelat att jag var gravid och vill de fortfarande göra det så hade jag kört på.

Jag blev kallad för nytt cellprov (HPV) i nästa vecka - min barnmorsa blev helt lyrisk och tyckte det var jättebra. Är man som mig och konstant har mindre cellförändringar så vill de tydligen gärna ha ett nytt prov innan förlossningen för att ev kunna genomföra vissa åtgärder under förlossningen om det behövs, vilket var helt nytt för mig. Såhär i efterhand så känns det ju rätt logiskt dock.
 
Jag hade kontaktat dom och meddelat att jag var gravid och vill de fortfarande göra det så hade jag kört på.

Jag blev kallad för nytt cellprov (HPV) i nästa vecka - min barnmorsa blev helt lyrisk och tyckte det var jättebra. Är man som mig och konstant har mindre cellförändringar så vill de tydligen gärna ha ett nytt prov innan förlossningen för att ev kunna genomföra vissa åtgärder under förlossningen om det behövs, vilket var helt nytt för mig. Såhär i efterhand så känns det ju rätt logiskt dock.

Jag gjorde det och de var rädda att jag inte skulle få plats i apparaten, men var välkommen att prova ifall jag ville. Annars kunde de boka om mig till hösten-23, så jag valde det istället.
 
I veckan har jag varit på vattengympa med massa andra preggos :D . Ganska så trevligt faktiskt (trots att de flesta var överrens om att det var lite pensionärsvarning). Men härligt att träffa lite andra i samma situation, och framför allt komma hemifrån. Isoleringen är hemsk! Jag vet inte hur länge jag kommer att mäkta med att vara föräldraledig efter dessa hemska månaderna ensam hemma :nailbiting:. En vän till mig berättade om ett föräldrapar som delade ledigheten veckovis istället för typ halvårsvis. Lät intressant, verkade finnas många fördelar. Men, precis som med allt annat just nu så går det inte att planera, är väl bara att ta en dag i taget (något jag verkligen måste öva på)!

Hoppas att ni andra mår väl!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 275
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 390
Senast: GotAsecret
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 099
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp