¨
Vi hade en 2,5h läggning i går. för att de på förskolan "missat" att han sovit i 30 min, fattar inte hur man kan missa det då det har ETT barn (av 12, men nu är det många som tagit sommarlov så ännu mindre) som inte får sova på dagen. Klart att man kan missa att han somnat, men i 30 min, eftersom de meddelande att det var så länge han sovit. Så glad att de är sista dagen i morgon. Sedan 6 dagar ledigt och i höst börjar han i stora gruppen där det mer har bara dagsvila, men inget "tvång" på att ligga stilla i X minuter.
Normalt somnar han inom 10 min efter saga på kvällen. Igår fick han dessutom vara uppe en timme extra men de hjälpte tydligen inte.
Lite slarvigt att förskolan. Låånga läggningar är pest. Har haft det i princip flera veckor. Igår provade jag att gå ut eftersom hon ändå lekte med sina gosedjur men fem minuter senare kom en mycket ledsen E ut snyftande.
Våran förskola gav upp för länge sen med att få E att sova Hon går ut med en annan avdelning i stället, samma avdelning som hon börjar på i höst.