Jag är redigt less på utslag under brösten. Kommer ju bara tillbaka hela tiden.
Fått äta tablettkur. Hjälpte, men inte 100%. Skulle ringa till bvc (sköterskan där ordnade behandlingen) och fråga om jag kunde behöva en kur till, men då var det jättefint, så jag sket i det. Nu ångrar jag det, för på en dag har jag blivit röd igen och fjällar.
Jag blir knäpp. Och är harig med Pevarylen. Känns som att Knoddrick kan få i sig det via min hud hur jag än gör.
Imorn (idag) söndag ska jag köra upp till Stockholm. På måndag avgår båten till Finland 07.45. Helgjouren här hemma är stängd över sommaren, så vill jag träffa en läkare innan jag åker är det akuten som gäller...och det har jag verkligen inte tid med, för lite hudsvamp. Inte lust heller. Suck.
Just det. Finns ju en jourmottagning även i grannkommunen. Kanske åker dit. Om jag hinner packa färdigt på morgonen.
(Maken är så klart bortrest denna helg, så jag har varit själv med en trött, ledsen, kramsjuk, klängig, sprattlig och närhetskrävande bebis hela lördagen. I tre timmar på kvällen krävde hon ständig uppmärksamhet och närhet, höll på att somna hela tiden för att sen gråta, sprattla och inte kunna slappna av. Blev varken diskat eller packat under den tiden. Tur att jag började redan för någon dag sedan med att plocka fram och skriva lista.)