Vinterföräldrar 2016/17

Bf 20/1.
Har FP beviljad från 23/12.
All vett säger att det inte borde vara nåt snack om saken. Men, sen när, är en stressad och trött hjärna vettig?

Finns ingen på jobbet som räknar med att jag kommer tillbaka.

Jag är nog egentligen mest stressad över FK. Vore skönt att få besked nu.

du får ta ut fp 60 dagar fore beräknad förlossning?

Öh. Något helt annat. Men hur ligger ni? Jag har alltid föredraget missionären och bakifrån. Men nu börjar min mage vara i vägen för missionäreren och bakifrån är ju inte precis intimt. :o jag kan inte rida för då kollapsar mina knän.

Inte alls. Mannen fick nåt skrämt i blicken från typ v 10 (jag fick mage tidigt) och sen dess håller han sig på respektfullt avstånd från alla erogena zoner. Känner mig som en ofrivillig jungfru Maria, haha. Sedan hade vi inte vågat nu heller för jag har enormt mycket sammandragningar och foglossning och det ena med det tredje så kroppen tål knappt att resa mig ur soffan.
Men jag avundas alla er som kan och har lust att köra på! Känns nästan lite oväntat att det bara är jag här som verkar ha en man som inte känner sig bekväm med liggande med preggot.

Inte alls. Mannen fick nåt skrämt i blicken från typ v 10 (jag fick mage tidigt) och sen dess håller han sig på respektfullt avstånd från alla erogena zoner. Känner mig som en ofrivillig jungfru Maria, haha. Sedan hade vi inte vågat nu heller för jag har enormt mycket sammandragningar och foglossning och det ena med det tredje så kroppen tål knappt att resa mig ur soffan.
Men jag avundas alla er som kan och har lust att köra på! Känns nästan lite oväntat att det bara är jag här som verkar ha en man som inte känner sig bekväm med liggande med preggot.

Vi är två. ;) Min man vågar kramas och klia på ryggen och magen, men sen tar det stopp.

du får ta ut fp 60 dagar fore beräknad förlossning?
Jao, men jag valde att bara ta ut en månad efter att jag blev nekad graviditetspenning. Då handlade det bara om min trötthet och foglossningar. Hjärtklappningen har kommit efter det och nånstans känner jag starkt att om alla säger att jag ska vara sjukskriven så är det fel att ta ut FP för det. För jag vill ha mina dagar kvar så länge det går efter att barnet är fött.

Men visst, skulle jag bli nekad allt annat så kommer väl mamma och maken tvinga mig att ta ut mer FP i förväg. Så det har du rätt i att jag kan göra.

Så intressant hur hjärnan funkar. nu gick jag från att vara nervös till att bli arg. Arg på bara tanken att behöva tvingas till att ta ut FP när jag egentligen borde vara sjukskriven.

Det här kommer bli en intressant dag.

Okey, då tror jag absolut inte att du kommer bli nekad. Se till att läkaren skrivit ett utförligt sjukintyg bara så brukar inte FK krångla. Men jag förstår dig, det är aldrig roligt när ens inkomst ligger i andras händer :(

Du menar, bättre än förra intyget från Närhälsan, där läkaren skrev att jag inte kan utföra mina arbetsuppgifter "inom kommunen" (där hon skulle skrivit mer om yrke och moment)? :D
Ett fantastiskt intyg! Är förvånad över att FK inte ringt och skrattat i örat på mig.

Du menar, bättre än förra intyget från Närhälsan, där läkaren skrev att jag inte kan utföra mina arbetsuppgifter "inom kommunen" (där hon skulle skrivit mer om yrke och moment)? :D
Ett fantastiskt intyg! Är förvånad över att FK inte ringt och skrattat i örat på mig.

:rofl:

Min läkare bad mig beskriva vad jag inte kan göra så det står i intyget. Inga problem med sjukskrivning eller graviditetspenning. Nästa vecka ska han skriva nytt intyg för tiden fram till graviditetspenning men det är ju bara att kopiera det gamla som tur är.

Jao, men jag valde att bara ta ut en månad efter att jag blev nekad graviditetspenning. Då handlade det bara om min trötthet och foglossningar. Hjärtklappningen har kommit efter det och nånstans känner jag starkt att om alla säger att jag ska vara sjukskriven så är det fel att ta ut FP för det. För jag vill ha mina dagar kvar så länge det går efter att barnet är fött.

Men visst, skulle jag bli nekad allt annat så kommer väl mamma och maken tvinga mig att ta ut mer FP i förväg. Så det har du rätt i att jag kan göra.

Så intressant hur hjärnan funkar. nu gick jag från att vara nervös till att bli arg. Arg på bara tanken att behöva tvingas till att ta ut FP när jag egentligen borde vara sjukskriven.

Det här kommer bli en intressant dag.

Och nej du ska verkligen inte slösa med föräldradagarna när du faktiskt behöver vara sjukskriven!

Nån som har koll på hur det fungerar med de 60dagarna om man ska få planerat snitt? Om man har datumet klart, går FK på det eller på bf ändå?

Tänkte utnyttja det nämligen att man kan gå hem med fp. Och mitt snitt är 2v före bf. Går ju hellre hem i mitten på feb än siste..

Nån som har koll på hur det fungerar med de 60dagarna om man ska få planerat snitt? Om man har datumet klart, går FK på det eller på bf ändå?

Tänkte utnyttja det nämligen att man kan gå hem med fp. Och mitt snitt är 2v före bf. Går ju hellre hem i mitten på feb än siste..

Har du ett datum för planerat snitt så tycker man att FK borde räkna från detta (man vet ju dock aldrig med FK).

Jag har varit vaken sen 02. Jag är inte trött än. :confused:
Hade förvärkar, iallafall 2 "riktiga" värkar där livmodern drog sig in ordentligt mot ryggen och mosade bönan samt massor med bökande tills klockan ringde för frukost. Sen lite förvärkar här och där och mycket bökande nu under dagen.
37 veckor avklarade, hoppas hoppas det här betyder att något är på väg att starta.

Och jag spillde makrill i tomatsås i sängen när jag skulle bygga mig smörgås liggandes. :rofl::cool: Stackars karln min, det är som att han bor med en katt! "Jag vill ha mat. Jag når inte riktigt, kan du hämta en handduk så jag inte spiller i sängen? Du var inte snabb nog, så jag spillde ut allt på täcket. Kan du byta lakan medan jag äter?" :D

:rofl:

Min läkare bad mig beskriva vad jag inte kan göra så det står i intyget. Inga problem med sjukskrivning eller graviditetspenning. Nästa vecka ska han skriva nytt intyg för tiden fram till graviditetspenning men det är ju bara att kopiera det gamla som tur är.

Jag beskrev tydligt vad jag jobbade med och varför jag blivit tillsagd av jourläkare att inte jobba, hon antecknade massor och sen fick jag det där i näven. :D

Kontakta FK och fråga.

Jag har varit vaken sen 02. Jag är inte trött än. :confused:
Hade förvärkar, iallafall 2 "riktiga" värkar där livmodern drog sig in ordentligt mot ryggen och mosade bönan samt massor med bökande tills klockan ringde för frukost. Sen lite förvärkar här och där och mycket bökande nu under dagen.
37 veckor avklarade, hoppas hoppas det här betyder att något är på väg att starta.

Och jag spillde makrill i tomatsås i sängen när jag skulle bygga mig smörgås liggandes. :rofl::cool: Stackars karln min, det är som att han bor med en katt! "Jag vill ha mat. Jag når inte riktigt, kan du hämta en handduk så jag inte spiller i sängen? Du var inte snabb nog, så jag spillde ut allt på täcket. Kan du byta lakan medan jag äter?" :D

:banana::banana::banana: Hoppas det börjar bli dags nu!

:rofl: Min man börjar närma sig samma typ av prövningar här hemma. Jag äter dock inte i sängen, men jag tappar saker, är långsam, når inte, slänger okontrollerat iväg saker och glömmer bort småsaker. :D

:banana::banana::banana: Hoppas det börjar bli dags nu!

:rofl: Min man börjar närma sig samma typ av prövningar här hemma. Jag äter dock inte i sängen, men jag tappar saker, är långsam, når inte, slänger okontrollerat iväg saker och glömmer bort småsaker. :D
Min gravidhjärna har slagit till med besked. Sambon skulle berätta om resten av hans jobb vecka för mig och började berätta en massa annat som hör till historien. Och jag sitter mest och bombar med frågor för jag har inte den blekaste vad han pratar om. Tydligen hade vi pratat om allt detta för ett par veckor sen och delar av det hade jag tydligen berättat för HONOM.

Kommer inte ihåg ett dyft. Undra hur det ska gå med nya jobbet där jag måste lära mig massor på väldigt kort tid :nailbiting:

Alltså...ena katten... Hon vaktar mig och följer efter mig på dagarna. Vill helst att vi bara ligger i soffan med varma filtar och inte rör oss. Allra helst vill hon ligga på magen... :crazy: Funkar ju på höften eller revbenen, men resten är ju inte så värst bekvämt direkt...
Tur hon är snäll och går att flytta på utan att hon springer surt iväg när jag flyttar på henne från magen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 021
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10