Vinterföräldrar 2016/17

Tyngre natt inatt igen. En hel del förvärkar varvade med sura uppstötningar och kraftigt bökande neråt med tillhörande revbenssparkar. Ikväll tryckte det så hårt och våldsamt neråt så jag trodde vattnet skulle gå. :crazy: Höll mig vaken någon timme här och där, men verkar ha fortsatt även när jag lyckats somna för kroppen är slutkörd.
Vaknade utsvulten medan bönan fortsatte böka och sparka, grät en skvätt bara för att jag var så trött.
Hen har inte riktigt tid att sova än och jag har svårt att böja överkroppen.
Ska det vara såhär i tre veckor till? :nailbiting:

Tyngre natt inatt igen. En hel del förvärkar varvade med sura uppstötningar och kraftigt bökande neråt med tillhörande revbenssparkar. Ikväll tryckte det så hårt och våldsamt neråt så jag trodde vattnet skulle gå. :crazy: Höll mig vaken någon timme här och där, men verkar ha fortsatt även när jag lyckats somna för kroppen är slutkörd.
Vaknade utsvulten medan bönan fortsatte böka och sparka, grät en skvätt bara för att jag var så trött.
Hen har inte riktigt tid att sova än och jag har svårt att böja överkroppen.
Ska det vara såhär i tre veckor till? :nailbiting:

Tyvärr är det ju lite som så att sista veckorna ska gå ut på att göra dig så trött på graviditeten att du bara längtar efter en förlossning. Har filmer från sista veckorna med sonen och jag låg mest i soffan och såg ut som en vit gris (svullen och trött).

Så det kommer nog kännas så tills bebisen är ute MEN jag kan ju glädja dig med att man glömmer av det jobbiga ganska snabbt ;)

@Karolajna Fläta håret och tvätta det ikväll/imorgon istället. Då blir det ändå luftigt för hårbotten. :idea:

@*Gotlandsrusset* Det tröstar faktiskt lite att höra. Känner mig som en strandad val med magknip, samtidigt som det gör mig så glad att känna hur det bökar och borrar sig ner. :heart Mycket blandade känslor.

En av mina vänner kommer nog få sin bebis inom ett par dygn. Jag är inte alls avundsjuk. Vill också!

På tal om ligga.
Det är skeden som gäller, hela tiden. Igår försökte vi på missionären från sidan. Gick inte alls :laugh: och självklart fick jag världens skrattanfall för att magen var ivägen, det smittade av sig på min sambo. Tur man kan ha roligt också åt eländet :angel:

@Karolajna Fläta håret och tvätta det ikväll/imorgon istället. Då blir det ändå luftigt för hårbotten. :idea:

@*Gotlandsrusset* Det tröstar faktiskt lite att höra. Känner mig som en strandad val med magknip, samtidigt som det gör mig så glad att känna hur det bökar och borrar sig ner. :heart Mycket blandade känslor.

Man får ta en dag i taget helt enkelt. Är det din första graviditet? Tänk såhär; detta är sista gången jag kommer vara gravid för första gången i mitt liv. Försök njuta av allt nu sista veckorna (låter helt knäppt) för det kommer inte hända igen för första gången. När bebis sen är ute kan man faktiskt (konstigt nog) sakna graviditeten en smula och jag kände att jag skulle njutit lite mer även av det jobbiga. Det är ju faktiskt ett litet mirakel du bär på ❤️

@cute_beast
Har så rolig frisyr nuförtiden så en fläta går inte för då ramlar allt hår ur den och två flätor får mig att se ut som en mörkhårig pippi långstrump :rofl:
Men det är väl bara ett att göra på antar jag :D

Man får ta en dag i taget helt enkelt. Är det din första graviditet? Tänk såhär; detta är sista gången jag kommer vara gravid för första gången i mitt liv. Försök njuta av allt nu sista veckorna (låter helt knäppt) för det kommer inte hända igen för första gången. När bebis sen är ute kan man faktiskt (konstigt nog) sakna graviditeten en smula och jag kände att jag skulle njutit lite mer även av det jobbiga. Det är ju faktiskt ett litet mirakel du bär på ❤️
Gulle dig, så fint du skriver! Jo det är första så allt är en ny upplevelse. Längtan efter den lilla är bara så otroligt stark nu, speciellt eftersom två vänner till mig också fått sina första för 5 och 2 veckor sen.

@Karolajna :rofl: Ja ser förutsättningarna ut så så har du inte alltför många val. Hoppas det går bra hos BM. Själv jag ska försöka smita iväg och ta influensavaccinering samma tid.

Influensavaccinering avklarad! :up: En riktigt bra stick-erfarenhet som läggs på spruträdd-kontot, känns bra. Fick t.o.m. gå först i kön, de ville säkert ha ut mig ur den smitthärd som blir på en fullpackad VC.

Jag var också på vc häromdagen o fick sprutan, hade 30 pensionärer framför mig men fick då inte gå före i kön
Men det gick väldigt snabbt så på bara en kvart var det min tur o ont gjorde det inte heller! :up:

Influensavaccinering avklarad! :up: En riktigt bra stick-erfarenhet som läggs på spruträdd-kontot, känns bra. Fick t.o.m. gå först i kön, de ville säkert ha ut mig ur den smitthärd som blir på en fullpackad VC.

Fy fan vilken teckenletare man blir som höggravid! Men i slutändan så händer det ändå ingenting och så blir man bara trött och besviken :down:
Sista besöket hos BM idag. Sfmåttet ligger på 40 vilket ändå är mycket mindre än med sonen. Men ändå 2 streck över övre kurvan. Hon skulle skicka in till specmvc iaf men trodde inte dom skulle göra något åt det.
Bebis har huvudet neråt fortfarande och ruckbar. Fick iaf instruktioner, att OM vattnet skulle gå så skulle jag inte springa upp och ner i trappor och stöka med typ tvätten utan då skulle jag sätta mig ner och delegera :D och sen åka in så snart det var möjligt.
Bt ungefär samma som sist och hjärtljuden stadigt 143.

Kvällen ska spenderas med att städa medicinskåpet och göra smörgåstårta inför sambons födelsedag imorrn. Hoppas vi hinner klart till Bonde Söker Fru :up:

Sista besöket hos BM idag. Sfmåttet ligger på 40 vilket ändå är mycket mindre än med sonen. Men ändå 2 streck över övre kurvan. Hon skulle skicka in till specmvc iaf men trodde inte dom skulle göra något åt det.
Bebis har huvudet neråt fortfarande och ruckbar. Fick iaf instruktioner, att OM vattnet skulle gå så skulle jag inte springa upp och ner i trappor och stöka med typ tvätten utan då skulle jag sätta mig ner och delegera :D och sen åka in så snart det var möjligt.
Bt ungefär samma som sist och hjärtljuden stadigt 143.

Nu har jag inte riktigt koll på varför du har stort SF-mått. Har för mig att det var mycket fostervatten ?
Kollade när du var beräknad, och det är snart. Går du på TUL för SF-måtten så görs det inte så mycket mer än att bara hålla koll. Har du stor bebis så kan du startas igång tidigare alternativt tidigarelagt kejsarsnitt. Det kan du iofs även bli om du har för mycket fostervatten eftersom man då kan tänkas vilja ha koll på när vattnet går beroende på hur bebis ligger :)

/Bexzor , som haft täta kontroller för högt SFmått med alla sina tre barn, delvis pga mycket fostervatten och tunga bebisar.

Gulle dig, så fint du skriver! Jo det är första så allt är en ny upplevelse. Längtan efter den lilla är bara så otroligt stark nu, speciellt eftersom två vänner till mig också fått sina första för 5 och 2 veckor sen.
.

Skriver bara det jag önskade någon sagt/skrivit till mig när jag väntade första ❤️

Kl!
Haft en bra natt, bara vaknat 2 gånger vilket är extremt ovanligt. Brukar springa uppe varannan timme. Jag tror det kan berott på att jag tog en omeprazol innan jag somnade, slapp den vidriga halsbrännan.

Idag är det bara att bita ihop och åka på utbildning i HBQT. 3,5h på stenhårda stolar i en iskall föreläsningssal. Jag får se hur länge de går :p

I eftermiddag blir det influensaspruta och BMM-läkare. Skitnervös och kämpar med tankar om att inte bli fortsatt sjukskriven.
Var på jobbet igår och trots att jag hade hjärtklappning hela tiden så är jag glad att jag åkte dit på det där mötet. Jag fick mer kött på benen om varför jag inte ska vara där...både med tanke på hur jag mådde och den informationen vi fick. Det är varken stressfritt eller anställningstryggt att jobba med afganska ungdomar just nu...

...så jag hoppas verkligen att läkaren håller med...och att FK godkänner så att jag får sjukpenning...

I eftermiddag blir det influensaspruta och BMM-läkare. Skitnervös och kämpar med tankar om att inte bli fortsatt sjukskriven.
Var på jobbet igår och trots att jag hade hjärtklappning hela tiden så är jag glad att jag åkte dit på det där mötet. Jag fick mer kött på benen om varför jag inte ska vara där...både med tanke på hur jag mådde och den informationen vi fick. Det är varken stressfritt eller anställningstryggt att jobba med afganska ungdomar just nu...

...så jag hoppas verkligen att läkaren håller med...och att FK godkänner så att jag får sjukpenning...

Jag kanske är fel ute men ska inte du ha strax efter mig? (Bf 16/1) isf tror jag absolut inte läkaren kommer ifrågasätta fortsatt sjukskrivning. Handlar ju bara om ca 2 månader ❤️

Jag kanske är fel ute men ska inte du ha strax efter mig? (Bf 16/1) isf tror jag absolut inte läkaren kommer ifrågasätta fortsatt sjukskrivning. Handlar ju bara om ca 2 månader ❤️
Bf 20/1.
Har FP beviljad från 23/12.
All vett säger att det inte borde vara nåt snack om saken. Men, sen när, är en stressad och trött hjärna vettig?

Finns ingen på jobbet som räknar med att jag kommer tillbaka.

Jag är nog egentligen mest stressad över FK. Vore skönt att få besked nu.

Bf 20/1.
Har FP beviljad från 23/12.
All vett säger att det inte borde vara nåt snack om saken. Men, sen när, är en stressad och trött hjärna vettig?

Finns ingen på jobbet som räknar med att jag kommer tillbaka.

Jag är nog egentligen mest stressad över FK. Vore skönt att få besked nu.

Okey, då tror jag absolut inte att du kommer bli nekad. Se till att läkaren skrivit ett utförligt sjukintyg bara så brukar inte FK krångla. Men jag förstår dig, det är aldrig roligt när ens inkomst ligger i andras händer :(

Fått kallelse till tandhygienist i december, ser verkligen inte fram emot att gå dit med tanke på hur mycket jag kräkts i snart 8 månader :yuck:

Sen undrar jag varför jag alltid får tider innan 08:00, jag bor för sjutton 40 min från tandläkaren och är gravid (vilket de borde kunna använda tankeläsning för att veta) :cool:

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 021
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar