Vinterföräldrar 2016/17

Efter ett antal timmar på sjukhuset idag så fick jag diagnosen magkatarr :yuck: Det är inte i närheten av så smärtsamt som gallsten men skönt är det ju då inte. Får se hur lång tid som krävs innan det går över. Min sambo var med mig och stöttade mig hela dagen, fixade med mediciner, mat och höll koll på dottern. Han må ha sina brister men när det gäller mitt välmående är han en stadig klippa och jag kan alltid räkna med honom :love:
Nu ska jag försöka få en natts hyfsad sömn, de föregående nätterna har inte varit så bra...

:rofl: Jag kommer inte ur soffan!
Magen är spänd som en gigantisk ballong, Knoddrick har sprattlat runt som en cirkustok och min kropp har fastnat i ett läge så jag verkar inte komma upp själv. :rofl:

Öh. Något helt annat. Men hur ligger ni? Jag har alltid föredraget missionären och bakifrån. Men nu börjar min mage vara i vägen för missionäreren och bakifrån är ju inte precis intimt. :o jag kan inte rida för då kollapsar mina knän.

Öh. Något helt annat. Men hur ligger ni? Jag har alltid föredraget missionären och bakifrån. Men nu börjar min mage vara i vägen för missionäreren och bakifrån är ju inte precis intimt. :o jag kan inte rida för då kollapsar mina knän.
Prova ligga på sida med honom bakom. Så din rygg närmar sig 45-90 graders vinkel jämfört med var hans rygg är.
Jag tycker det är lite svårt att tipsa, nu är jag så otymplig så oavsett hur vi gör är det omständigt, men jag har upplevt det som olika i hur bra det känns eftersom livmodern växt och sakta mosat allt annat i kroppen. Vissa sätt är trevligt ett tag, sen ändras det.

Just nu inte alls. Jag har så ont överallt, så maken vågar inte prova. Men vi kramas mycket istället. Dock mycket frustrerande.

Jag skulle börja som @cute_beast skriver.

Inte alls för tillfället. Har tappat lusten helt och det gjorde jag förra graviditeten också, fast då försvann den typ direkt (alltså i början på graviditeten). Förra gången försökte vi ändå ett par ggr men det blev bara... inte alls bra eller skönt. Har haft lite problem med smärta kring svanskotan de senaste veckorna så det har ju också spelat in. Vi myser dock mycket och tar lite oförskämt på varandra :d:D

Man får inse att man är hemskt ovig och det får ta sin tid att hitta ett sätt som fungerar. I slutet på förra grav så fick det bli jag överst eftersom jag inte kunde andas vettigt på rygg, plus att det är definitivt att föredra att kunna bestämma takten själv när man är otymplig.
Nu tycker jag det är rätt obekvämt att ha sex trots att jag bara är i v16, men det är mest för att jag har gräslig foglossning. Bakifrån/liggande fungerar dock.

Vi tycker den bästa ställningen är på sidan bakifrån, alltså typ som att ligga sked :)
Men blir lite mer sällan nu, går ofta 2-3v emellan gångerna, just för att man faktiskt är gravid, det blir lite mer:
"vänta akta jag klämmer bebisen"
"aj jag fick vadkramp"
"oj vad bebis sparkar"
"vänta jag måste byta ställning, pust, aj, suck, snart, nu så"
O lite andra uttryck som ja kanske inte
liksom bidrar till upphetsning :p :p
Men vi tar det verkligen med ro, vi älskar varann otroligt mycket och vet var vi har varandra <3

Tack alla för svar! Ska testa ligga sked. :) Men det känns lite tråkigt att det är såpass många av er som knappt ligger. Alltså, klart ni inte ska ligga om ni inte vill/känner men det är ju ändå lite tråkigt när man känner sig hindrad pga smärta osv. Vi försöker hålla igång så mycket som möjligt ändå. Men det är ju lätt att tappa suget när det inte är lika skönt som det en gång var.

Tack alla för svar! Ska testa ligga sked. :) Men det känns lite tråkigt att det är såpass många av er som knappt ligger. Alltså, klart ni inte ska ligga om ni inte vill/känner men det är ju ändå lite tråkigt när man känner sig hindrad pga smärta osv. Vi försöker hålla igång så mycket som möjligt ändå. Men det är ju lätt att tappa suget när det inte är lika skönt som det en gång var.
Vi försöker också hålla det vid liv så mkt vi kan/orkar. Sex behöver inte innebära regelrätta samlag heller utan det finns ju många sätt att ha sex på:)

Vi kör fortfarande väldigt ofta trots min foglossning, tycker det är värt smärtan efteråt :o :D Just nu är det väldigt mycket att jag ligger på rygg med benen rätt upp i vädret, lite som ett V. Annars är bakifrån eller skeden med lite vinkel jättebra. Man kan ju även köra missionären fast liggande på sidan, den är bra när man har som mest ont i magen, då kläms den inte på samma sätt.

Och nu när jag läser det så skulle man knappt kunna tro att jag är gravid :eek::rofl::rofl:

Sked, rida eller bakifrån körde vi. Vi körde på mer eller mindre varje dag tills dagen innan bebis föddes, kändes som det bidrog till att "komma igång" med sex efteråt igen, alltså att det var lättare att köra igång eftersom vi inte haft något direkt uppehåll. Fast hade jag fött vaginalt vet jag inte om jag hade velat ha sex så fort efteråt, tänker mig att det skulle vara ömt och så, men vad vet jag.

Sen är ju inte sex prio 1 när man fått barn tycker jag. Men vi har haft det så enkelt och allt har fungerat super sen start så då blir det ju lättare att orka ligga än om man har problem/ledsen bebis osv.

Vi tycker den bästa ställningen är på sidan bakifrån, alltså typ som att ligga sked :)
Men blir lite mer sällan nu, går ofta 2-3v emellan gångerna, just för att man faktiskt är gravid, det blir lite mer:
"vänta akta jag klämmer bebisen"
"aj jag fick vadkramp"
"oj vad bebis sparkar"
"vänta jag måste byta ställning, pust, aj, suck, snart, nu så"
O lite andra uttryck som ja kanske inte
liksom bidrar till upphetsning :p :p
Men vi tar det verkligen med ro, vi älskar varann otroligt mycket och vet var vi har varandra <3

Ja jisses när hen sparkar mitt i, jag bryter ihop direkt :rofl:

Annars är det knepigaste att lusten är mer nyckfull än annars. I helgen var den så frånvarande att det liksom lyste medan jag bara behövde lite hudkontakt för att komma igång tidigare i veckan.

Och ställningar är svårt. Sitta på bäst just då men ajjjj efter. Missionären är bara att fetglömma, magen protesterar. Det blir mycket sidan bakifrån i div vinklar så han inte kommer för långt in (kan vara bökigt annars också men ännu värre nu, gör inte ont men när det känns som om G/V trycks upp i halsen så tappar jag liksom fokus :angel: ).

Det är tuffare för sambo än för mig, kan vi säga.

Mina foglossningar har varit lite bättre idag. :banana:

Ortoserna från arbetsterapeuten har gjort stor skillnad, även om jag inte är helt problemfri. :banana:

Jag ska till jobbet imorn och plocka ihop mina saker, förhoppningsvis för gott. :banana:

På torsdag har jag tid hos läkaren. Nervös. Kan inte sluta tänka "tänk om läkaren tycker att jag ska börja jobba igen"... :nailbiting: :(

Var på första träffen med föräldragruppen idag. Kan nog bli bra det där. Om inte annat så är det ju alltid bra med repetition av det man fått till sig förut och att få höra nytt.

Hörni, det här med pappan... När-var-vad behöver han göra inför barnets ankomst?
Ansöka om föräldrapenning, ansöka om de där 10 dubbeldagarna...och sen då?
Vi är gifta? Hur-var-när registreras han som pappa?

Senast ändrad:
Hörni, det här med pappan... När-var-vad behöver han göra inför barnets ankomst?
Ansöka om föräldrapenning, ansöka om de där 10 dubbeldagarna...och sen då?
Vi är gifta? Hur-var-när registreras han som pappa?

Kom på att jag ju kunde söka på det hos Skatteverket själv. :D
Han behöver visst bara ansöka om dagar hos FK och vi behöver komma överens om namn inom tre månader från att barnet är fött.

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 021
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30