Åh, jag vet inte vad som har hänt.
John har hela tiden sovit bra, men nu dom senaste fyra nätterna har det varit K A T A S T R O F. Ibland sover han bara 15 minuter mellan uppvaken och vaknar upprörd. Först trodde jag att han hade ont i magen, sedan att det var att han är lite snorig, men helt ärligt vet jag faktiskt inte vad som händer.
Det jobbiga är;
1) att han gärna ammar vid varje uppvak. Mina bröst är så galet ömma just nu pga av graviditeten att det känns som att någon drar med grovt sandpapper över dom vid varje amning + att han när han ska släppa har börjat kasta sig ifrån bröstet utan att släppa taget = AAAAAJ!
2) att jag inte vet vad som funkar. Ena uppvaket vill han att jag sjunger för honom, nästa gång ABSOLUT inte sjunger, ena gången vill han att jag buffar honom, nästa gång bara ligger nära, nästa bara en hand på, en gång får jag absolut inte röra honom, ibland vill han upp och gå, ibland skriker han bara jag tar upp honom. Känner mig så maktlös när jag dels ska försöka lista ut vad han vill mitt i natten (med typ noll sömn) och när jag inte kan hjälpa honom. Så jobbigt att se honom gå igenom så tuffa nätter och inte kunna hjälpa honom.
Inser dock att vi ändå har det ganska lindrigt som inte kommer upp i mer än 6 tuffa nätter sedan han föddes.