Alltså, tandborstning, detta satans påfund.. Fler som har problem med det? Kotten vrålari högan sky och vrider sig som en hal ål, alternativt kniper ihop munnen. Kan tänka sig att "borsta" lite själv om vi kör en tandborstlåt på mobilen men då sultar han mest och borstar möjligtvis lite på framtänderna uppe, och iom att han har 12-14 tänder till i munnen känner jag att det vore bra om vi fick hjälpa till åtminstone litegrann.
Någon gång har jag/vi försökt hålla fast men dels kommer vi ändå inte åt att borsta och dels blir han så upprörd och hysterisk att det inte känns okej att göra så.
Rådfrågade bvc på 18månaderskollen som bara sa "om han lär sig att han kan komma undan genom att skrika är man illa ute"![]()
och jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra med det sk. rådet.
Kotten ska till folktandvården om en månad och jag misstänker att de har liknande approach.
Hur tänker ni andra? Hur är era att borsta tänderna på?
Knepet här är eltandborste som hon tycker är roligt, sjunga en sång under tiden och sedan ge översvallande beröm och klappa händerna efteråt. Innan vi bytte från vanlig tandborste till el var det svårare. Tog dock några borstningar att vänja sig vid den.