Ja... En annan förskola så långt ifrån (andra änden sv kommunen) hade varit ohållbart Först lämna A (5 min bort med bil), sen köra vidare minst en mil till, lämna L, sen vända och köra 20-30 min åt andra hållet (passera A och hemmet på vägen). Morgon och eftermiddag... Om vi skulle åkt kollektivt skulle det ta minst två timmar innan jag kom till jobbet tror jag, tar 10 med bil om jag kör direkt hemifrån.
Mannen har en timmes pendlingstid enkel väg så kommer nog mest bli jag som lämnar och hämtar. Och jag har 45h-veckor och vill gärna vara på jobbet så tidigt som möjligt... Nej vilken mardröm det hade varit att ha dem på olika ställen. Jag hade så gärna haft henne hemma till augusti, men det blev så svårt att få ihop det På så sätt är det svårare med barn födda på hösten, när det oftast är intagning till förskola i augusti. Hon är ju nästan 2 i augusti, svårt att få ihop dagarna så länge...
Nej fy, det går ju inte! Jag tycker det är tillräckligt påfrestande att hämta på två ställen (skola+förskola) fastän båda ligger inom gångavstånd...