Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj vad roligt! Grattis!Å idag blev jag erbjuden nytt jobb! Reaktionen från sambon blev kanske inte som jag förväntade mig.
@hvala har någon bra! Kan det vara en app?Finns det någon bra sida eller app med info om typ "Nu när bebisen är 6 veckor händer det här" eller liknande?
Jag har ju inte en aning om någonting när det gäller faser och utvecklingssprång och vad jag förvänta mig under olika perioder... Och jag vet inte var jag ska leta.
Denna tycker jag är bra:
http://gamla.familjeliv.se/Foralder/Wiki/a190.html
(ja, trots att det är familjeliv )
Dock, som med allt, barn är olika. Men så vet man på ett ungefär när det inträffar
Usch jävla skitdag. Dottern har troligtvis ett litet hål i sitt hjärta mellan kamrarna typ. Kan läka ihop av sig själv eller kvarstå resten av livet. Undersökning blir första veckan efter påsk. Brorsdottern har förutom alla annan skit med sitt hjärta nu drabbats av parvovirus som... mycket riktigt satt sig i hjärtat (hur man nu kan se det, men läkarna har nog koll). Därtill har hon ev en ämnesomsättningsstörning, medfödd sådan.
Och kanske värst av allt, min absolut fina goa vän, mamman till pojken som gick bort av en sent upptäckt hjärntumör i slutet av februari blev själv akut dålig och ligger nu på intensiven i Lund, 20 mil bort. pga en kraftig hjärnblödning orsakad av -2 hjärntumörer. Jag tror jag smäller av! Sorgen känns så enormt överväldigande och just nu vet vi ingenting om någonting.
Känns som att det här året har en borderlineproblematik, antingen är det vitt eller svart, finns ingen gråzon av bekvämlighetskomfort att få segla runt i på en halväten räkmacka, inte ens ett gammalt knäckebröd. Utan snarare likt en bananfluga vars uppgift är att klara stå kvar på vattenglasets ytspänning medan det stormar för fullt....
Usch jävla skitdag. Dottern har troligtvis ett litet hål i sitt hjärta mellan kamrarna typ. Kan läka ihop av sig själv eller kvarstå resten av livet. Undersökning blir första veckan efter påsk. Brorsdottern har förutom alla annan skit med sitt hjärta nu drabbats av parvovirus som... mycket riktigt satt sig i hjärtat (hur man nu kan se det, men läkarna har nog koll). Därtill har hon ev en ämnesomsättningsstörning, medfödd sådan.
Och kanske värst av allt, min absolut fina goa vän, mamman till pojken som gick bort av en sent upptäckt hjärntumör i slutet av februari blev själv akut dålig och ligger nu på intensiven i Lund, 20 mil bort. pga en kraftig hjärnblödning orsakad av -2 hjärntumörer. Jag tror jag smäller av! Sorgen känns så enormt överväldigande och just nu vet vi ingenting om någonting.
Känns som att det här året har en borderlineproblematik, antingen är det vitt eller svart, finns ingen gråzon av bekvämlighetskomfort att få segla runt i på en halväten räkmacka, inte ens ett gammalt knäckebröd. Utan snarare likt en bananfluga vars uppgift är att klara stå kvar på vattenglasets ytspänning medan det stormar för fullt....
Ha ha det låter som hemma hos oss!Miks och nagelbitarn, jag känner igen mig Jag har haft ett allvarligt snack med min sambo om att han måste vara beredd på att när han kommer hem från jobbet är det bara att hugga i och börja laga mat, ta hand om barnen, tvätta med mera och han kan INTE räkna med att sätta sig vid datorn eller kolla på tv en stund för jag har väääldigt sällan en lugn stund på en dag och vissa dagar kanske jag inte hunnit äta ordentligt osv så då måste han se till att jag kan det på kvällen och att vi får någorlunda ordning här hemma. Polletten verkar ha trillat ner hyfsat, men ändå får man ibland någon kommentar som "Vänta, jag ska vara dricka upp kaffet" när jag typ sitter och ammar en superhungrig missnöjd bebis och sjunger sånger för stora tjejen samtidigt för att hon håller på att få en melt down när hon inte får en macka NU! Då ser man ju rött!!! När kunde jag sitta och dricka en kopp kaffe i lugn och ro senast liksom?
Jisses och jäkla skit @Girasol !
Superjobbigt att hitta den komplikationen på Elviras hjärta! Hoppas verkligen att prognosen blir att det växer ihop av sig själv! Men det är inte öppen ductus utan mellan kamrarna? Är det sånt man lagar med goretex?
Hur ser prognosen ut för brorsdottern? Det låter som att det fortfarande är hjärtintensiven där?
Och så otroligt hemsk med din vän! Verkligen superhemskt! Fy sjutton måste hon klara sig! Helt otroligt att tumörerna upptäcks så kort inpå deras lilla barns tumör!
Det går liksom inte att säga något om all skit! Livet är riktigt orättvis och grymt!
Mvh Miks
Om du googlar på hjärta och goretex så kommer det upp en hel del att läsa. Just hål mellan kamrarna verkar vara just lagning med goretex. Finns även goretex shuntar men det borde inte bli aktuellt hoppas vi! Badrumssilicon hittar jag dock inget omNej det är inte öppen ductus, det är min äldste född med, utan det är hål mellan kamrarna, hoppas som sagt var att det växer ihop. Goretex? Att jag inte tänkte på det, jag var inne på att plugga igen med badrumssilicon
Borsdottern är kvar i Lund. På svtplay finns en dokumentärserie som heter "Rakt in i hjärtat" och som är från den avdelningen de ligger på nu. Men just nu är hon uppe i maxdos på medicinen och peppar peppar ta i trä, men hon syresätter sig på99% så hjärtat orkar just nu med och det lila hjärtegrynet har idag lärt sig att vända från rygg till mage. eller var det tvärtom? -min hjärna är lite risig...
Fick precis besked om goaste vännen och det ser väl inte jätteljust ut, man har hittat en tumör till i hjärnan samt en i lungan. Men om vårt sjukhus har plats skulle hon få komma "hem" imorgon för Lund kan inte göra mer.
Fy fanken, känner mig så förbannat maktlös just nu.
@Blueberry, det gäller nog inte bara ammande barn. Vi hade vår absolut tuffaste period kring 6-8 veckor. Jag var så trött så jag bröt ihop och grät en hel dag vid två tillfällen. Det är kanske ingen tröst för dig just nu men det blir bättre snart! För mig var det efter den fasen jag började känna att det var roligt att ha barn, det blev en markant skillnad mot innan.
Lägger till: bärsjalen var vår bästa vän under den fasen du är i nu. Jag och min man turades om att sova första halvan av natten halvliggandes i soffan med bebisen i sjalen. Andra halvan av natten kunde hon oftast läggas i babynestet.
Jag får lite tårar i ögonen när jag läser vad du är med om just nu. Det känns mer som en dålig film. Det är inte möjligt att vara med om så mycket skit på en gång. Usch! Stackars, stackars er!Nej det är inte öppen ductus, det är min äldste född med, utan det är hål mellan kamrarna, hoppas som sagt var att det växer ihop. Goretex? Att jag inte tänkte på det, jag var inne på att plugga igen med badrumssilicon
Borsdottern är kvar i Lund. På svtplay finns en dokumentärserie som heter "Rakt in i hjärtat" och som är från den avdelningen de ligger på nu. Men just nu är hon uppe i maxdos på medicinen och peppar peppar ta i trä, men hon syresätter sig på99% så hjärtat orkar just nu med och det lila hjärtegrynet har idag lärt sig att vända från rygg till mage. eller var det tvärtom? -min hjärna är lite risig...
Fick precis besked om goaste vännen och det ser väl inte jätteljust ut, man har hittat en tumör till i hjärnan samt en i lungan. Men om vårt sjukhus har plats skulle hon få komma "hem" imorgon för Lund kan inte göra mer.
Fy fanken, känner mig så förbannat maktlös just nu.