Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har PG-skor med brodd på min häst framtill, men har lite problem. Gropen mitt i skon samlar ju en massa snö så hästen lätt får styltor. Har ni något tips på hur man kan, och OM man kan, göra någonting för att undvika detta?
Tror att det kan beror på vilken typ av snö. Min erfarenhet är att "Skånsk" snö fastnar i alla skor. Men att riktig kall snö aldrig fastnar oavsett vilken typ av sko.
Konstigt. PG-beslag med brodd är det bästa beslag mot snöklamp jag någonsin haft. Jag upplevde att det aldrig fastnade snö under dessa. Det var i och för sig flera år sedan jag hade en häst med PG men de ser väl likadana ut fortfarande.
Nu var det flera år sedan jag red med pg men jag hade ALDRIG problem med snöklamp med pgbeslag(och vi har lååånga snörika vintrar).
Antingen har de ändrat utformningen eller så har du underlig snö (men då borde det bli bättre när tempraturen ändras och därmed snön). Kanske du kan prova att smörja beslaget med olja, det kan ibland vara bra mot snöklamp?
Har ni samma blöta kramsnö som här nu så fastnar det i de flesta skor. Har snösulor men får hålla sig till plogade vägar och när man skrittar så skritta energiskt (har ett sto med energiskt skritt så hon har en förmåga att skicka iväg kockorna).
Jag får inga styltor med mina PG-skor. Jag önskar att det fanns bättre broddar på PG-skorna. Jag har dom längsta (9 mm) och det går ju inte att köra intervaller på isbana.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.