Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

nä, scalarer är ena frusna jävlar....

i mitt gamla hus hade jag noll isolering och brukade flytta hem till min vän Risa på helgerna. en doppvärmare hade nog varit värt att köpa, för när ja kom hem en söndag kväll hade jag plusgrader i huset och 5 fiskar sm simma på rygg...... :grin:

jag väntade mig också en ganska lång förlossning, men kanske inte riktigt så lång som den blev sen:D nästa gång beställer jag en sån som din!

Jemaha: hoppas du får din lille inatt:banana:

jag väntade mig också en ganska lång förlossning.

När jag den här gången fick sitta med ctg och gå in i förlossningsrummet, byta om där och allt som hände sa jag till maken att nu kanske vi får en normal lång förlossning. Speciellt efter att bm undersökt och jag var öppen 4 cm.

Men inte blev det så, syrran var 24 min snabbare ;)

Här sitter oxå en latis och inväntar värkar..inte fan händer det något..
trodde ju att bebben skulle ge mig lite tidsfrist på ett par veckor elr något,
då jag har haft några djävulska svängar med förvärkar med början på lucia
från å till.. men nu..nänä...
ligger precis på gränsen och har gjort det nu i en månad,,högt blodtryck och
ena dagen en 1 a i urinen till att vara "spår" nästa..
huvudvärk,trötthet,,you name it..
känner mig så jävla less på det här nu:cry:
inte bättre är det att det är svinkallt ute och kallt i vårat stora hus:eek:
inga roliga tider nu..men det är kanske så bebben resonerar..
-det är för kallt,helt enkelt..
nåja,,BF den 13..några dagar till..

Höjden av otur. Jag har borrelia, och tro nu inte att det är en fästing som bitit mig nu mitt i smällkalla vintern. Utan det är fästingen från i början av augusti som visat sig ge mig denna borreliainfektion, märkte det dagen efter förlossningen, att jag var lite röd på benet. Men tänkte att det var missfärgning efter förlossningen, har inte tänkt på det mera men idag såg jag en tydlig rund ring (stor!) och där fästingen satt i somras var det en röd fläck. Ska rådgöra med min bvc-sköterska på fredag vad jag ska göra, antibiotika nu ? Jag vill ju amma. Och antibiotika går man på i 10 dagar, kul att behöva pumpa i 10 dagar och utöver det ge Isaac ersättning. Slänga massa mjölk, iofs så är det som vanligt. Usch!

Isaac tycker fortfarande att det är bäst att sova dagtid så det blir inte så mycket sömn, men ibland får jag faktiskt sova en 4 timmar i rad utan gnäll :love:. Underbart! Jag älskar att sova, så visste att detta var den stora "nackdelen" med att ha spädbarn.

Har dessutom satt upp ett mål, jag ska komma tillbaka under 60 kg senast till i juni. 6 kg på 6 månader, det borde jag klara ;) . Jag är inte så noga om jag väger 59 kg eller 57 kg, men innan graviditeten vägde jag aldrig mer än 55 kg - så jag har satt 60 kg som ett rimligt mål. Tänkte börja dansa på dansmattan om några veckor, ett par omgångar per dag borde göra susen - det är bra motion, gratis sådan. Utöver det så finns ju hunden som måste gå ut och jag & Isaac ska väl ut med barnvagnen mycket sen när det inte är is ute :) .

är det särskilt antibiotika mot borelia? Jag åt antibiotika tre gånger när jag ammade.

*kl*

Haha, det vart inte så mycket av den där glukosbelastningen idag.

Av våra 2 bilar så startar ingen just nu. Ena har det varit motorvärmare i men det har tydligen inte hjälpt när det varit -35 i 3 dagar. Nu hoppas jag att den andra bilen startar vid 12 efter några timmar med motorvärmare... :rofl::p

Vet också flera som ätit antibiotika under amningen så ta inte ut olyckan i förskott :).

vi får stötta varann under våren här (jag ska ju bara klämma ut först....). Hur mycket gick du upp (behöver inte berätta om du inte vill). Jag ligger idag, tidigt vecka 39, på +12kg.

kl

Har haft värkar hela natten, de har inte försvunnit framåt morgon som tidigare. Inatt var det 10-15 min mellan, nu är det 8-10 min. De börjar kännas mer och mer, hoppas verkligen att det är på gång nu så att det inte bara är förvärka igen.. Ska ringa förlossningen om de börjar komma tätare, vet inte riktigt när det är dax att åka in.. Vill inte åka för tidigt, men iom att det är 3e barnet kanske det är bra att åka i tid ändå? Jaja, det löser sig nog.
Håll tummarna nu för att jag snart ligger och vrider mig i plågor! :D

Låter som det är på G! Lycka till och kör hårt!!!:laugh:

Åhhh, då är det nog på gång nu ja! Heja Heja bebisen!!! :bump::bump::bump:

nä, nu får dom inte avta, vi vill ha en bäbis till!!!! :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka