• Avel
  • Trådstartare Trådstartare arnlic
  • Startdatum Startdatum
A

arnlic

Har en liten undran när det gäller exteriörbedömningar...

Har läst att det vid utställningar och premieringar ska finnas en "mall" med vinklar och lodlinjer som domarna ska hålla sig efter. Är det något som bara domare har tillgång till? Vet någon vilka vinklar som är önskvärda på respektive raser i has- och knävinklar, bogens lutningsgrad mm?

Eller är det bara så att det är godtyckligt - alltså upp till varje enskild domare vad just denne tycker?

Sv: Vinklar

Det är inte vinklar i grader man avgör, utan vinklar i förhållande till resten av kroppen. Och i förhållande till vilket arbete hästen ska utföra.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 551
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Dock inte SKK utan en liknande riksorganisation. Antar att bäst svar kommer härifrån dock än om jag placerar tråden i en annan...
Svar
6
· Visningar
1 338
Senast: Ramona
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 345
Övr. Grenar Vet inte riktigt vart jag ska lägga tråden, men det är ju på sätt och vis en tävlingsgren så testar här. :D Jag är intresserad av...
Svar
0
· Visningar
887
Senast: Jozelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Släpande bakben