Vilsen ponny mamma frågar..

lis

Trådstartare
Får man starta ponny utom tävlan när den inte har mätintyg?
Finns flera ponnytävlingar i krokarna men inga träningstävlingar så det var bara en tanke:idea:.
När gör man slutmätning på ponny som är född i september?
Har en ponny nu som ej har mätintyg och nu är jag lite förvirrad..
Har hört att dom inte slutmäts förrän i maj och det är ju långt dit..
Måste jag göra en vanlig mätning först och sedan en slutmätning i maj för att hon ska få komma ut på lite tävlingar?
Känns lite onödigt att lägga en massa pengar på mätning om den ändå ska slutmätas inom snar framtid.

Sv: Vilsen ponny mamma frågar..

Angående att tävla utom tävlan så kan jag inte svara dig. Ring till en klubb som har tävlingar och fråga dem helt enkelt.
Slutmätning gör man när ponnyn är 8 år. Jag har inte hört talas om att det måste vara i någon viss månad. Vår ponny slutmätte vi i februari det året hon fyllde åtta (men det är några år sedan, tror dock inte det har ändrats). Kolla på ridsportförbundets hemsida under tävling, där bör det stå vad som gäller kring mätning.

Man slutmäter det året ponnyn blir 8, och du kan mäta 1/1 om du vill.

Vad gäller start utan mätintyg tror jag inte du får det utan mätintyg, om det är en "riktig" tävling.

Tack för svaret. Då är det mätning som gäller för hans del direkt i januari:laugh: Dottern får väl lugna sig till dess.

Hon kan ju prova på att starta i nån träningshoppning, clear round, Pay & jump, eller nåt liknande. Lycka till!

Jo,det är ju det som varit tanken.. Men vad ska man göra när det inte finns några? Och finns det några så är det ju naturligtvis när man jobbar och inte kan åka. Typiskt. Men förhoppningsvis ska det väl komma någon som passar in i planeringen. Hon har varit iväg på clear round 2ggr på hela sommaren. Det är alltid något som krånglar.

Liknande trådar

Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 548
Senast: MattiZ
·
I
Tävling Jag har inte tävlat ponny på många herrans år så hur ligger det till... Jag har fått förfrågan om att tävla en vänninas dotters...
Svar
1
· Visningar
1 245
Senast: starcraft
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 812
Senast: zoowie
·
Distans Ni vuxna distansare som rider hästar under 148 cm, har ni häst- eller ponnylicens till era hästar? Jag vet inte hur jag ska göra... Har...
2
Svar
29
· Visningar
2 509
Senast: neywaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar