Häst- eller ponnylicens?

Du menar att man vid ägarbyte skulle kunna byta från häst- till ponnylicens gratis?!? Det tvivlar jag på. Är du säker?

nix kostar 300 kr ägarbyte tror jag men då vet jag inte om det är från ponny-häst eller tvärtom utan från häst-häst vice versa.

gratis kommer ridsportförbundet aldrig bli...inte billiga heller för den delen :crazy:

Mor och dotter kan inte dela på en ponny, vad jag förstår. I alla fall inte vad gäller tävlandet i hoppning eller dressyr. Egentligen en ganska knäpp regel, för om de är rädda för att mamman ska rida till ponnyn och göra den konkurrenskraftigare, så kan hon ju lika gärna göra det på hemmaplan och skippa tävlandet.

Ja, visst är det knäppt? Som vanligt med stora organisationer så blir en del av reglerna väldigt stelbenta och fyrkantiga. Synd när det blir så.

tänk vad bra man löst det i westernvärlden!

alla rider på den storlek häst dom vill!
så har dom youthklasser för folk upp till 19 (om jag inte minns fel).

jättesmidigt!

mor/dotter/son/far kan alla tävla samma häst!

samma sak i distansvärlden :D :love:

Ja, det är bara när man ska kombinera distansvärlden med världen utanför (för det finns faktiskt annat än distans ;) :D) som det blir krångligt.

Eller är det bara jag som krånglar till det, genom att tänka massor av år framåt i förväg... :crazy: :p

Jaa haha visst finns det annat än distans ;) hingsten tävlar distans med mig och ponnyhoppning med min 14-åriga medryttare.

Men får jag som är 23 år tävla distans på ponny med ponnylicens? Hittills har han bara gått en femmilare med medryttaren och ska gå en till 5 i katrineholm, men i höst är det ju tänkt att han ska kravla sig upp på 80 med mig också.

hmmm?!

Det enda jag kan tänka mig (för nu har jag inget TR att titta i) är att det faktiskt inte finns någon "storhästklass" eller "ponnyklass" i distans och därför vore det ju underligt om det skulle spela någon roll vilket licens man löser. Om det vore uppdelat så vore läget annorlunda.
Jag har dessutom hittills tävlat Geshira med ponnylicens varje gång, även på 80 km tävlingar, utan att någon reagerat.

tack för svaren till både geshira o havreflinga :)

nu går han ju bara fem än så länge men i höst har jag tänkt ta upp honom på 80 om han känns ok. Så det är ju bra o veta med licensen! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 393
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 064
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 550
Senast: Cambrie
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 379
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka