KAROLIJNAH
Trådstartare
Jag har kollat flera annonser för medryttarhäst. Är det en ny trend att medryttare ska ta på sig utsläpp på morgonen, fodringar och hagmockning samt betala pengar? När jag hade häst var det alltid jag som skötte dessa bitar oavsett om det var medryttarens dag. Medryttaren skötte de vardagliga bitarna som att mocka, fylla på höpåsar och blanda kraftfoder - utan att betala något. Det är inga konstigheter för min del. Jag behövde hjälp med min häst pga tidsbrist och tyckte det var fel att ta ut en avgift för att medryttaren gjorde mig en tjänst.
Har också sett en del personer som vill att medryttaren betalar hovslagaren varannan månad istället för en avgift. Jag kan tyckas att dessa annonser borde benämnas som delfodervärd om man ska ta på sig andra ansvarsuppgifter utöver det vardagliga.
Är det en ny trend att hästägare idag kräver mer av medryttaren? Eller är det jag som har behandlat mina medryttare konstigt?
Har också sett en del personer som vill att medryttaren betalar hovslagaren varannan månad istället för en avgift. Jag kan tyckas att dessa annonser borde benämnas som delfodervärd om man ska ta på sig andra ansvarsuppgifter utöver det vardagliga.
Är det en ny trend att hästägare idag kräver mer av medryttaren? Eller är det jag som har behandlat mina medryttare konstigt?