Vill veta mer om Prestige-sadlar!

Sv: Vill veta mer om Prestige-sadlar!

Min är en 34:a från början och nu är den 37.5 ungefär. Så det funkar MEN det gäller att det verkligen görs också, hade en kompis som ville ha sin 32:a till en 35:a men när den kom hem så kunde den inte varit mer än 33. Enligt en sadelmakare så är det vanligt att många inte tänker på att bommen drar ihop sig lite efter en viddning.

Jag skulle prova en orginal 37:a också om jag var du.

top dressage SP, den har ett annat "underede" än den vanliga toppen, kan vara värt att testa :)

Tänkte precis också tipsa om SP, vi ska prova både vanliga top dressage och top dressage SP på min eftersom den vanliga ev. blir lite för svängd.
SP har andra paneler, är rakare. Tyvärr har den djupare sits och större stöd också, ngt jag inte vet om jag gillar riktigt, men.

Inte de jag provsatt iaf, hade hjälp (personal) med mig och hon sa också att det var djupare sits på sp:n :p
Mend et kanske finnas olika modeller.

Tänkte precis också tipsa om SP, vi ska prova både vanliga top dressage och top dressage SP på min eftersom den vanliga ev. blir lite för svängd.
SP har andra paneler, är rakare. Tyvärr har den djupare sits och större stöd också, ngt jag inte vet om jag gillar riktigt, men.

Men det är ju perfekt! :D Vill ju ha djupt säte med mkt knästöd! :banana: tack så mkt för tipsen! :bow:

Själv tycker jag om hippos, jag sitter alltid bra i den.. Ska spara ihop och köpa en till min häst hade jag tänkt

*knapplånar den egna tråden lite :rofl:*

Har sett en Prestige Lucky på annons som verkar ganska intressant. Tror ni den skulle passa mig och passa på min skimmelpojke?

Är inte det är juniorsadel? Victovie har en sån vet jag så du kan ju fråga henne.

Vet inte om den kan passa din häst...
Jag har en Prestige Lucky Dressage, vilket faktiskt är en ponnysadel:D, som jag har på bla mina storhästar (170cm och 163cm), men även på C-ponny.
Den har rakare bom, så inte för svängd rygg. Tror att PLD bara finns i 16"? Passar mig super, även deras underbart mjuka, flyttbara knästöd som gör att jag kan sitta ner även när Frida börjar svinga sin rygg...:D

Vinter06-07118.jpg

100_2963.jpg

Fridas rygg
Frsommar07076.jpg

Senast ändrad:

det sr ut att vara samma "underede" som på min Arezzo som ska ha samma som TD SP så då borde ju den funka för dig :)
bara lite rörigt :p

Blev väldigt intresserad när ni skriver att Hippos är mer svängd än Venus. Stämmer det?
I så fall skall jag absolut prova en sådan.
Är det någon av dem som är kortare än den andra?
Jag behöver det mest korta och svängda som finns o tar gärna tips på andra modeller också om ni har.

Ja Hipposen är den mest svängda. Finns i två varianter före och efter 05, då blev bommen något rakare.

Jag tycker att alla Prestige är lika långa, har iof inte mätt dem med kilbossor men det är ju inte intressant i ditt fall iaf.

Provat Jaguar dressyr? Kortare anläggningsyta än Prestige, passar svängd rygg, ändringsbar bom. Din häst ser ut att ha väldigt kort anläggningsyta på ryggen. Tur att du inte är så stor.:)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Varit borta från sadeldjungeln en 10 år och behöver nu en hoppsadel till en besvärlig rygg. Nu har jag kommit så långt att jag har...
Svar
4
· Visningar
1 337
Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 597
Senast: Equilina
·
Utrustning Behöver nya sadlar till min häst. Ny hoppsadel för att den jag har (Gold Medal flatback) inte passar hästen (för rak och trycker på...
Svar
7
· Visningar
3 756
Senast: Marvin
·
Utrustning Detta med sadlar gör mig fullständigt TOKIG! :confused: Det är dåligt med kompetenta människor härikring och jag väljer därför att höra...
2
Svar
33
· Visningar
5 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Unghästfasoner?
  • Hålvägg