Vill veta ALLT om strålbenshälta!

Charlotta

Trådstartare
Har blivit erbjuden att ev. ta över ett sto som har/haft strålbenshälta. Hon har under ett års tid blivit promenadriden ca 3ggr/veckan samt dressyrriden 1ggr/v. Hon hoppas i skogen över stockar och diken. Hon är nu skodd med vanliga skor och har inte visat någon hälta under detta år.

Nu vill jag att ni berättar allt ni kan och vet om strålbenshälta, gärna era egna erfarenheter.

Tack på förhand! Charlotta.

Sv: Vill veta ALLT om strålbenshälta!

Då får du allt vänta för det finns många olika uppfattningar bland experterna om vad strålbenshälta egentligen är.
PL

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 455
Senast: mackan
·
Hästhantering Hej på er! Som ny medlem är det här mitt första inlägg och jag hoppas att ni som är kunniga kan komma med goda råd, tankar och åsikter...
2
Svar
30
· Visningar
4 142
Senast: Jakobine
·
Hästvård Till att börja med,veterinären är inkopplad! Min häst druttade omkull ordentligt i hagen i senvintras,var inge halt eller något efter...
2
Svar
36
· Visningar
9 185
Senast: Fibusen
·
A
Hästvård Mitt B-ponny sto har aldrig varit skodd och är idag 9år. Vi rider 5-6 dagar i veckan mest i skogen och i padocken. Till och från...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 441
Senast: gulkiwi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka