Vill veta allt om Napoleon 625!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare cool_water
  • Startdatum Startdatum
C

cool_water

Som rubriken lyder, vill veta allt som rör Napoleon.
Tex:
*Tävlingsresultat, dressyr/hoppning?
*Avkommor.
*Tävlingsresultat av de främsta av hans avkommor.
+ ALLT annat ni kan komma på!
Har nästan inte hittat någon info om honom på nätet:cry:
Men ni kan ju det mesta så det är ju värt ett försök:idea:

Sv: Vill veta allt om Napoleon 625!

Napoleon skadade sig innan han hade slutfört sina bruksprov och kunde inte ridas mer. Han godkändes ändå, men har alltså inga som helst tävlingsmeriter.

han har lämnat ett otal diplomston och ett gäng godkända hingstar + en samling tävlingshästar
Amiral är väl kanske den mest kända hingsten och tävlingshästen efter honom, men det fanns många fler som sagt.

han var Elitpremierad, tror jag mig vara ganska säker på.

Jag har ett sto efter Napoleon, 23 år gammal vid det här laget. Hon är en helt underbar häst - energisk, supersnäll och rör sig fantastiskt.
Kan däremot inte hoppa, eftersom hon har jättedålig avståndsbedömning men ett jättestort självförtroende. Vilket då gör att hon glatt hoppar av lite var som helst, typ 3 meter från hindret.

Hon är inte jättesnygg - lite korta ben, och lite sänkt rygg (även när hon var lite yngre), men vackert huvud och hals.

Jag är övertygad om att jag aldrig hittar en sådan häst igen!

Tyvärr kom hon inte in i mitt liv förrän hon var 16 år. Tänk om man hade träffat henne när hon var 4 istället!
Fick köpa henne för 10 000:-, för hon skulle avlivas, som oridbar med ospecificerade muskelproblem. Fast de problemen satt nog på hennes rygg!

Har jag inte för mig fel så lämnade han 9 gödkända söner bla. Amiral (helbrodern Bombay) och Bernstein. Tror att det bara är Nactus och Zephyr som fortfarande är i avel.

en kompis häst har honom som morfar, den hästen ahr gått YR-Em o blivit plac på SM. :D

Jag har också en avkomma efter Napoleon. Hon har ett otroligt temperament. Skulle nog kunna blivit riktigt duktig om det inte var för en skada hon ådrog sig som 3 åring som satte stop för tuffare ridning. Hon är nu 13 år och dräktig för första gången. Precis som nobless skriver om sin häst så är min kuse ingen vidare hopphäst. Hon hoppar allt men med väldigt olika resultat. Ibland kör hon riktiga helikopter turer och startar och landar på väldigt varierande ställen. Nu ska väl tilläggas att jag verkligen inte är någon hoppryttare så det kan ju även bero på mig. Här är en bild på henne, dräktig och fet från i höstas.

Sorbisen136dygn.jpg

Hej! jag har oxå ett sto som är från napoleon hon är idag 19 år. Har haft henne i min ägo nu i 1mån bara. Men enligt den förra ägaren är mon-cherie som hon heter löshoppad 1,30m. Men som sagt är hon nog mer som dressyrhäst. Har ett fantastisk shvung i traven. Ska rida in henne nu eftersom hon bara är inkörd. Ska bli spännande. jag letar oxå efter fakta om napoleon. Ha det gott mvh jessica:banana:

Har både haft och sett många Napoleon avkommor. Ofta lite tunga i modellen, men med mkt god ridbarhet. Dock tycker jag att hållbarheten många gånger har varit lite sådär.....

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 520
Senast: KesoNeso
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 572
Senast: Queen
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 072
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 204
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka