Vill veta allt om dessa higstar

D

daffy

Ja har två hingstar som ja har funderat på att använda om ja ska betäka om mitt som och den ena är Elmshorn 887 den andra är Last liberty 988, ja har varit inne på deras hemsida men nu vill jag veta vad andra tycker om dom, allt från extrör, gångarter, hoppteknik och varför inte Elmshorn inte är så poppis i sverge han har ju avkommor som går WC.

Tack på förhand.

Elmshorn är väl inte kvar i Sverige ?

Det är svårt att säga vilken som passar just ditt sto bäst. Du får skriva lite mer om henne. Stam, exteriör, fördelar och nackdelar.

Fick ett stoföl 03 efter Elmshorn.
Super fin :love:
Hon fick 49 poäng på fölchampionatet.(988888)
Mamman har dressyr stam. :D
Tyvärr var han så underskattad i Sverige att han åkte tillbaka till Holland igen där han är super populär, men han är tillgänglig på frystsperma.
Han kommer inte att komma tillbaka till sverige.
Vad är det för sto du hade tänkt att betäcka?

Min lilla dam är en korsning fullblod och NF ponny och hon är 156cm men ser störe ut än vad hon är, och hon hoppar som en katt. men ingen vidare gång.
I år ska hon ha föl med Flamingo Z

Kram

Tror båda skulle passa henne bra! Vill "bara" veta vad ni tycker om dessa hingstar.

Kram

Vad är målet med fölungen ?

Jag skulle inte avlat alls på ditt sto. Men jag är ju som jag är ! :) Risken med hennes storlek är att ungen också blir liten, men inte ponny. Och att blanda in ännu fler raser i en korsning tycker jag också är ganska dumt.

Målet är att få en trevlig mindre allrund häst (trivs bra med mindre hästar).

Men om jag skulle använda en ponny hingst skulle risken bli stor att den oxå skulle bli över ponny måtet eller.

Om jag väljer ett halvblod så blir det ingen orimligare korsning än hom redan är då fullblod används mycket i aveln för halvblod.

Kram

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 863
Senast: geting
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: viltmilla
·
Katthälsa Jag har en 9-årig Bengalhona sen drygt 3 år tillbaka. Hon är en omplacering från uppfödare där hon tidigare varit i avel. Det jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 284
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka