Vill risa ett visst djursjukhus...

giowanna

Trådstartare
Hej alla hundägare!

Denna historia är mindre kul :cool: , men vill passa på att varna Er alla som ska till Malmö Djursjukhus :mad: .

Vi kan ju börja med vårt första besök, alltså 12-veckors vaccinationen:
Vi kom dit i tid, åkte med uppfödaren, eftersom hon har en valp kvar, som oxå skulle vaccineras. Sprutorna blev tagna, alla glada.

Efter en timme fick Arne en allergisk reaktion på vaccinet, och vi fick åka tillbaka för kortisonspruta. (Allt detta hände mellan 11-14 på en vanlig onsdag) Arne fick kortison, sen skulle vi betala :o
De ville ha 970 kr!!!!! :o :eek: Vi frågade hur det kunde komma sig, och fick till svar att det var jourkostnad, plus kortisonet. men det kunde ju omöjligt vara jour, eftersom det var på onsdag dag.

Efter lite gnabb, säger en äldre dam i bakgrunden av receptionen; Oj, nä, de ska inte betala jour! Kan Ni gissa vad slutsumman blev?
67 kr!!! Det lönar sig att gnabba...

Vi tänkte att det var ett missförstånd, eftersom det var en yngre tjej som hade tagit emot oss.

Då kommer vi till nummer två:

Vi var och skulle undersöka Arne. De satte honom under en kategori, som är en medfödd defekt, vilket det inte var, och de hade förklarat detta i underrubrikerna... Eftersom detta skulle göra att vi inte skulle kunna ställa ut Arne,fick vi åka dit igen, igår, för att få ett intyg från den vet. som besiktigade Arne när han var 8 veckor, att detta var en senare olycka, inte ngt medfött.

Samtidigt fick Arne en rabies-spruta. Då säger de att han ska ha leptospiros oxå, eftersom det är ett krav för att åka utomlands. Alltså 425 kr, ingen fara tänkte vi.

När vi senare skall betala, ville de ha 425 för vaccinet, 150 för intyget, och 350 för besöket!! Efter mer gnabb, eftersom det var dem som gjort fel från första början, slutade summan på 425.

Mitt tips till alla som ska till ngt djursjukhus, är: Ring först, och fråga efter priset, och betala inte mer än det!!

Nu blir det nog tid för att leta reda på en privatpraktiserande vet...

/Aningens irriterad...

Sv: Vill risa ett visst djursjukhus...

Min erfarenhet av Malmö Djursjukhus är densamma som din på ett ungefär.

Sist jag var där och skulle få vaccinerat Jason fick han inte det jag hade sagt att han skulle ha. Det var ren tur att jag såg det hemma sen i papprena att det var fel. Fick åka tillbaks och få en ny spruta.

Vid två andra tillfällen har vi fått bokad tid men endå fått vänta i upp till 1,5 timme i ett rum innan någon kommit.

Nu åker jag aldrig dit mer än när Jason simmar.

Leptospiros behöver man inte ha längre. Men jag vet de som rekomenderar det.
Ditt sjukhus verkar inte vara pålästa ett dugg.

Nä, man börjar ju tveka...

Enligt priser och uppgifter de ger ut via hemsida och telefon är de kunniga och ganska billiga, men allt förändras när man kommer dit.

Tror nästan att de privata är bättre... Det skiftar ju säkert, men om man letar, så kan man nog hitta ngn bra!

Nej leptospirosvacc är inte obligatoriskt längre men jag tycker det är ansvarslöst ta in en hund utan o tycker absolut att det skall rekomenderas men jag säger definitivt inti att det är obl.
Tyvärr har alla inte hängt med i svängarna när det gäller införselbestämmelser.
PL

Väntetider kan ju bero på akutfall eller att ngt tagit mkt längre tid än beräknat.
PL

Ja, jag ger mina fortfarande. Är ändå en sån lite summa när man ändå ger det andra, så jag tänker fortsätta.

Ja, det är klart det är bra att försökra sig, men de kan ju i alla fall vara ärliga...

Vi ska mest åka inom norden, och antar vilt att det inte är vanligt med farligare bakterier här... :angel:

**raderat**
10..

Senast ändrad av en moderator:

Ja, jag åker också alltid till Haga om det är något. De är väldigt lugna och trevliga, och dessutom billigare än de flesta andra.

/Tina

Ja men att sitta med ett djur i två timmar i ett rum tycker jag är för jävligt. Då kan man få information om det med tycker jag.

Speciella_tina skrev:
Ja, jag åker också alltid till Haga om det är något. De är väldigt lugna och trevliga, och dessutom billigare än de flesta andra.

/Tina

Ja det är dom. Jag märkte stor skillnad på Jason som har lätt för att bli stimmig när vi är på djursjukhuset. Han var väldigt lugn där och dom tog emot oss direkt.

Vart ligger detta Haga? Har de ngn hemsida?

Låter som ett bra djursjukhus! :)

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 035
Senast: alazzi
·
Relationer Jag har en kompis som under några månader, 4-5 kanske, träffat en man och varit någorlunda seriös med honom. De bor i ett annat land och...
2
Svar
35
· Visningar
4 934
Senast: Inglorion
·
Övr. Hund jag behöver lite råd från er som arbetar med hundar (andra får ju såklart också svara) det är så att jag skulle vilja komma igång och...
Svar
7
· Visningar
1 247
Senast: Dentaku
·
Hästvård Jag är fruktansvärt missnöjd med "min" veterinärs insats på min häst och överväger starkt att bestrida fakturan då denna egentligen...
Svar
16
· Visningar
5 804
Senast: Sar24BB66
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama