Vill någon svara:)

M

mjauen

Ska tävla en LC klass imorgon på min ponny. Hon är väldigt tjock och lat för tillfället:p Min fråga är vad dommaren brukar föredra, att hästen "knappt travar" men går i form och gör det hon ska eller att jag försöker få igång min ponny rejält innan jag går in på banab men kanske inte lyckas hålla formen hela tiden och kanske blir för mycket framåt där inne:D Någon åsikt;)?

Sv: Vill någon svara:)

Hellre framåt än bakåt. Och som tidigare skrivare skrev så går inte hästen i form om den knappt travar. För har den ingen energi framåt så blir det inget arbete igenom kroppen heller. Så jag skulle säga mer energi, av dina två alternativ. ;)

Den går inte i form om den segar, då krullar den bara ihop sig. För att få någon form överhuvudtaget måste hästen svara framåt ordentligt...

se till att ha hästen framåt, rida noggranna vägar och fokusera på sitsen. :d

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 640
Senast: Cambrie
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 598
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 422
Senast: Solstig
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30