Vill ha tips på bra böcker!

Bellini

Trådstartare
Mitt sto har fölat och det är första fölet för mig. Vill gärna ha tips om böcker som handlar om fölets första levnadsår och grundutbildning. Vet ni några bra?

Mvh Lina

Sv: Vill ha tips på bra böcker!

"Unghästar" av Charlie Lindberg och Ingrid Andersson är den bästa boken enligt mig. Har till och med två exemplar, en för varje unghäst jag haft. :p

Ok, tack för tipset! Finns det inga fler bra böcker? Eller är det här "bibeln"?

I min värld är det "bibeln", men alla böcker av Reiner Klimke är också superbra. :laugh:

En unghästbok som Jens Fredricsson skrivit kan jag varmt rekommendera. Kommer inte på namnet just nu, men den är väldigt väl skriven och med god pedagogik. Visar både sin egen (eller Flyingemodellen) och även lite från Eamon Hickeys modell. Kan varmt rekommendera som sagt! Använde den till mitt projektarbete på gymnasiet och denna var till stor hjälp där liksom hemma med min unghäst.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 909
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 063
Senast: Freazer
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 149
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix