Vill betäcka mitt islandssto och undrar...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare solenbakommolnet
  • Startdatum Startdatum
S

solenbakommolnet

Jag funderar till nästa sommar att betäcka min vän men nu är det ju inte bara att göra som man vill. :crazy:

Vi har väldigt långt att åka för att komma till närmaste hingst *suck*. Jag tycker därför att alternativet med fyst sperma hade varit super. Då är det "bara" 27 mil (enkel väg) att åka för att komma till klinik. :p

Men varför finns det inte islandshingstar som tillämpar fryst sperma??? Jag vet bara en och det är Mökkur/Ylva Hagander. :o

Vet ni någon fler :confused:

Tacksam för alla svar :bow:

Det går att importera fryssperma från Island TROR jag! Tycker jag läst det någonstans, men skall inte svära på det.
Men då är nog Mökkurs lite billigare att få tag i...

/Malin

Liknande trådar

Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 668
Hästhantering Hej där, Först och främst hoppas jag att mitt inlägg hamnat i rätt forum, tyckte inte det var helt solklart vart jag skulle ställa...
2
Svar
25
· Visningar
5 625
Senast: Lavinia
·
Avel jag har ett nu 3 årigt korsnings sto arab/travare som jag vill betäcka. jag undrar om någon vet någon fin hingst som kanske skulle kunna...
2
Svar
29
· Visningar
3 002
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 311
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar