vill bara säga hur de gick me gubben som mata mina hästar me socker

C

Christin J

pratade med honom flera ggr men han vägrara att förstå. Utan han sa rakt ut at han tar slut på ett fullt paket med socker te mina kuser på 3 dagar om inte 2. å min ena häst är en väldigt stor tinkerpå 5 år så hon har ju börjat naffsa när man kommer in i hegen det är inte så roligt eftersom min lilla syste inte är så gammal å vill hällsa på dem iband å gå in i hagen,..

Så nu har jag dragit en nu hage inne i hagn så han ej kommer åt dem eller når dem med socker. hagen är liksom 6 hektar så de va lite jobb.

Sen kläcker gubben att ja kan gå under om ja vill å in till dem å ge dem hur mycket socker ja vill.

Gör de du lilla gubben så kan ja få anmäla dig för intrång på min mark ;)

lite trött på att behöva gå så långt i onödan. ja menar han e ju inte jätte gammal så lite förstånd borde han ha men tydligen inte! :cool:
 
Sv: vill bara säga hur de gick me gubben som mata mina hästar me socker

herregud vilka människor de finns.. Acceptera ägarens beslut, hallå lixom!!
Undrar vad han skulle säga om man (tvångs-)matade honom med ett pkt socker på bara ett par dagar.. fina tänder ;)

Trist att behöva ta vid såna åtgärder, men vad gör man inte...

Anmäl om han går in!! //O
 
Sv: vill bara säga hur de gick me gubben som mata mina hästar me socker

Skojar du med oss?

Ring till polisen, ring till kommunens miljökontor, ring till sociala myndigheter (gubben begöver antagligen vård), snacka med hans familj om det finns osv.

Beteendet är ju rent åt h-lv-t-!

LIA
 
Sv: vill bara säga hur de gick me gubben som mata mina hästar me socker

ja precis lite tråkigt är de.. å ja vill bara döda honom eller så får man inte säga :crazy:

men han kan inte svara på mina frågor eller så utan pratar bara me hästen då typ vanliga meningen (vi ska inte höra på den kärringen nej nej de ska vi INTE) GRRR kokar i mig hahahaha:p
 
Sv: vill bara säga hur de gick me gubben som mata mina hästar me socker

föreslå att han matar dem med ngt nyttigt istället
 
Sv: vill bara säga hur de gick me gubben som mata mina hästar me socker

Enligt allemansrätten får man ju krypa under och klättra över staket, så länge man inte öppnar några grindar eller på annat sätt förstör staketen så att betesdjuren kan smita. Så jag undrar jag om du kan anmäla för intrång om han försöker sig på det...?

Hursomhaver hade jag blivit skogstokig om jag var tvungen att dels bekosta nytt staket, och dels inte kunde använda all min mark, på grund av nån idiot till granne! :devil: Som du kanske minns så hade jag också ett liknande problem där jag bodde förut. Min granne matade i alla fall inte med socker, men med morötter och äpplen...
 
Sv: vill bara säga hur de gick me gubben som mata mina hästar me socker

Sätt el i handtagen :devil: . Se till att han inte får reda på hur den stängs av bara.

/Ida
 
Sv: vill bara säga hur de gick me gubben som mata mina hästar me socker

Usch jag hatar sånt där. Inte bara för sakens skull, att man oguillar att någon matar ens häst, utan också för att vissa hästar blir rentav sjuka av vissa saker. Vi hade ett sto här förut som var extremt känslig i magen, och kunde i princip bli dödssjuk av ett äppelskrutt.. ja ni förstår liksom. Någon går förbi och vill vara snäll och mata hästen.. Det var då vi satte upp våra skyltar med texten "Förbjudet att mata hästarna och beträda hagen utan ägares tillstånd". Lagligt eller ej, men de är köpta på någon affär, färdigtryckta, och fan den som går in i hagen eller matar hästarna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp