Vilksa storlekar på skydd fungerar till era westernhästar?

alazzi

Trådstartare
Tycker att det är knepigt med passformen på skydden till min quarter. Om jag har Davis skydden i storlek cob så är de lite långa på frambenen men ändå för smala över kotan. Och mina Professional´s Choice i storlek medium är för vida på skenbenet, men lagom över kotan.

Transportskydd har jag inte hittat som passar. Urusel passform på de som jag har köpt hittills, två olika fabrikat. Så nu har jag ett par hela ridskydd som går ner över kotan och över hoven. De är lagom långa, men, naturligtvis, för smala över kotan.

Sv: Vilksa storlekar på skydd fungerar till era westernhästar?

Jag har profecionals choice elite skydden, storlek Medium på alla fyra ben och de sitter jättebra. har ett par SMB II också, men de sitter bra men jag gillar inte passformen generellt ändå.

Sv: Vilksa storlekar på skydd fungerar till era westernhästar?

Jag lindar benen istället:) tycker det är suveränt. Ger bra stöd och det far aldrig in grus eller smuts som det lätt gör med benskydd. Använder antingen fleece eller acryl lindor.

/LL

Liknande trådar

Utrustning En av ponnyerna jag rider har skydd från professionals choice, och jag älskar dem! Nu börjar jag känna av ett behov att ha något...
Svar
4
· Visningar
719
Senast: aleksis
·
M
Utrustning Hej! Jag har en arabdam, 152cm ca, och har svårt att hitta benskydd som funkar. Dom som är lagom långa är för breda, och dom som...
Svar
8
· Visningar
1 234
Senast: -moa-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka