Vilket tryck i hjulen??

tinafinis

Trådstartare
Ja, det var min sambo som undrade det.
Han sköter pumpningen för jag är livrädd att jag pumpar så det smäller (så det bli alltid för lite).
Trycket i 19 tums speedcarthjul, vad ska det vara tros?

Hej hopp

Sv: Vilket tryck i hjulen??

jag brukar pumpa tills de är stenhårda.... Har speedcarthjul på min rockard och jag vill att de är hårda nog att inte "slå igenom" om jag råkar köra över något ojämnt.

solklart svar, va? ;)

Ja det var det.
Jag tyckte de var konstigt när sambon frågade för det hade jag inte en tanke på om det skulle vara något speciellt tryck i hjulen. Tänkte de e bäst att fråga här!

Jag har en såndär tryckmätare till vår kompressor, så jag kan försöka komma ihåg att kolla vad det är för tryck när jag är nöjd med däcken.

Tar hjulet till macken och lägger i ca 1,5kg tryck hjulet skall inte ge vika när du "ställer" dig på däcket. Alltså lutar dig och lägger nästan hela din kropps vikt på däcket.
Detta på hjulmakarn hjul på en Grafströmms vagn. Vet inte riktigt hur det är på andra hjul men dom ska vara lika tycker jag.

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
431
Senast: Pegasus63
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 846
Senast: Grazing
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 693
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar