Vilket torrfoder har egentligen högst kött innehåll??

LadyLusifer

Trådstartare
Tanken är ju att vi ska skaffa hund under nästa år och är ju sånn att jag vill veta allt och planera och ha mig.. just nu är jag inne på foder. :angel: :D läser allt jag kommer över och lär mig så gott jag kan.. :angel: :idea:

men vilket torrfoder innehåller egentligen mest animaliska produkter. Vi har ju haft hund innan men jag har aldrig träffat på denna diskussion om bra och dåligt foder. Men ju mer jag lär mig ju mer vill jag att kommande bebisen skall få bra mat. :d

Dessa har jag, efter mina studier, fått för mig är bra foder.(rätta mig om jag har fel)

Standarth (stavning)
Bravo (torra varianten)
Tritan (nytt obeprövat märke men innehållsförteckningen verkar ganska bra)

de är väl dom jag kan komma att tänka på... så vilket foder är egentligen mest animaliskt eller vad man nu kan kalla det??
:confused: :confused:

Sv: Vilket torrfoder har egentligen högst kött innehåll??

Om man ska svara på rubriken: Magnussons torrfoder, men det är bara om du menar kött, och INTE köttmjöl.

Men nu verkar det som om du syftar på färskfoder, och där har jag ingen aning. De jag funderat på ibland är bla. Nordic, och Bravo, och klass. Har inte provat detta i verkligheten, men ska göra det inom kort! :D

Färskfoder är nog mest men om det gäller torrfoder skulle jag gissa på Standart.

Jag förstår inte din fråga (är inte spec. insatt i hundfoder)
Men min tjej är uppvuxen på Eukanuba och det är enligt mig ett superfoder :D Pälsen och hullet är PERFEKT!

jo eukanuba äter mammas tax och har alltid gjort.. men jag vill inte att vår lille äter det med tanke på att som skrivs om hur de behandlar djur... :cry:

Till Alla..

Förlåt om jag virrar i hop det.. :o :angel:

Jag menar vilket torrfoder som är mest köttbaserat.. alltså innehåller minst vegetabilier.. då menar jag allt animalskt.. om det är bra för hunden så :o :angel: :D

skönt att höra att standart(stavning) får bra respons..

Standardt innehåller mest köttprotein av de torrfoder som nu finns på marknaden.
Därefter kommer ANF's performance.
Det "normala" är att ett medelkraftigt foder innehåller runt 60 % animaliskt protein.
Har varit i kontakt med de flesta större tillverkare och frågat.
(Tritan är väl mera ett torkat färskfoder?)

Hill's och Royal har svarat väldigt "luddigt"...
Men de allre flesta har svarat snabbt och tydligt.

Har själv gett Standardt några år och är mycket nöjd med fodret!
(Ger även hemlagat.)

åhh tack så mycket för ett bra svar :) :bow:
då vet jag att jag iaf lärt mig så pass vovven inte lika gärna kunde få cornflakes i skålen som det foder den skulle få :D :angel:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 128
Senast: tanten
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 514
Senast: iNTOHiMO
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 338
Senast: calm
·
Hundhälsa Hej alla, tänkte höra om någon har bra tips. Snälla läs hela inlägget innan ni svarar. Jag har en boxer-bulldogmix Jagger som sedan vi...
Svar
4
· Visningar
1 030
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama