Vilket täcke!? BoT

DarkInNight

Trådstartare
Jag vill köpa ett BoT täcke till mina hästar, men vet inte riktigt vilket jag ska satsa på... Har några funderingar och ville bolla tankar.
Anledningen till att jag lagt det på hästvård är att jag anser att det är en slags vård till mina hästar, men skulle tråden ligga fel får moderator gärna flytta på den.

Ena hästen har strl 135-145 där 145 ibland kan vara ngt stort. Andra hästen har strl 145-155 på täcken där 145 ibland kan vara ngt litet och 155 ngt stort.
Jag tänkte isf köpa ett i strl 145 för att kunna passa påda hjälpligt. Vad är era tankar runt det?

Sen så vill jag ha ett täcke jag kan använda under årets alla dagar. Dvs under vintern kunna ha ett vintertäcke/regntäcke/thermotäcke över och under sommaren ev endast BoT-täcket eller under ett regntäcke.

Spelar det roll vilket täcke man köper om tänker på BoT-effekten? Dvs är det mindre "effekt" i ett nättäcke mot vintertäcket?

Sv: Vilket täcke!? BoT

Förstår ditt dilemma, vi hade samma problem.

Vi köpte nättäcket för att kunna göra som du skriver, användas under tjocka täcken på vintern och under tunna regntäcken på sommaren. Det är liksom fodrat med ett tunnt tyg av BoT materialet och utanpå detta ett finmaskigt nättäcke. Kanon passform!

Nu kommer jag inte ihåg om täcket är stort eller litet i storlekarna, men jag kan kolla i kväll när hästen kommer hem så skriver jag här igen.

Supertäcke, hästen blir jättefin i musklerna efter användning av BoT täcket.

Tack, det skulle vara super om du kunde kolla upp det !

Kan hästen ha det även den varmaste sommardagen?
Ligger täcket bra under andra täcken?

Hej!
Jag har boT sommartäcke. Det är ett mycket tunt täcke med glatt matrial utvändigt så inget spån kan fastna på det när de är inne. Men tyvärr glider det lite bakåt när jag har andra täcken över. och då börjar det skava på bogarna på min häst iallafall. Annars har hon blivit bättre i muskelaturen.

Jag har precis beställt "sommartäcket, för att kunna använda de året runt. Vad jag har hört så är det ganska stora i storlekarna....

Så då kanske 145 blir bra? Eventuellt lite stort åt valacken, men det borde ju inte göra någon skada

Jag har fleece BoT till mina. Fungerar bra under både vinter och sommartäcken. Dom är stora stora i storleken, kanske lite beroende på att tyget är lite elastiskt.

Funderar åxå på att köpa BOT täcke men det där nättäcket känns som att det kan gå sönder hur lätt som helst (har dock itne känt på det utan bara fått för mig att det kan va så)

Sommartäcket är jag lite sugen på.. hatar täcken där det fastnar massa skit på, som tex fleecetäcke och liknande...

OT jag använder BOT till mig själv och jag vet inte om jag kan känna att det gör några underverk.. har värk i rygg axklar/nacke och handleder även värk i knäna, jag har tshirten och fuskpolon och handledsskydd.. ibland kan jag nästan få för mig att det värker mer, fast på ett annat sätt när jag har på mig handledsskydden... Weiird :S

Då kan jag itne annat än fundera på hur det är för hästarna.. :S Hade förresten ett BOTtäcke tidigare, strl 155 det var ungefär sån modell som finntack täckena asså travtäckena... och det var apstort! Hästen drunknade i det, så det såldes ganska omg...

Jag har fleece BoT till mina. Fungerar bra under både vinter och sommartäcken. Dom är stora stora i storleken, kanske lite beroende på att tyget är lite elastiskt.

Jag har en helt annan erfarenhet, tycker fleectäcket är litet i storlekarna :p Trångt i bogen på min häst och hon är inte alls speciellt kraftig. På längden är det dock bra.

Jag har precis samma erfarenhet.

Har fleecetäcket och längden o sidorna är bra men väldigt trångt där framme. Spänner i de yttersta hålen och då är det glipa i bringan.

Annars är jag supernöjd med täcket. Det används bara innomhus som stalltäcke eller svettäcke som det fö funkar suveränt som.

svar till alla

Jag hoppas verkligen att någon av mina hästar kan ha fleecetäcket iallfall :crazy: , eventuellt har jag hittat ett begagnat i närheten. Billigare än att köpa ett nytt, så då kan jag testa iallfall om det gör ngn skillnad eller ej.
Men jag tror på BoT, för det gjorde underverk för vår gammelmisse när hon låg på en benpad. Helst plöstsligt kunde hon hoppa SJÄLV upp i sängen, det hade hon inte gjort på månader. Och efter det sov hon JÄMT på paden :love:
Penpaddarna tar även bort gallor på min häst, och jag upplever det som att hon blir bättre i ryggen av ryggstycket, lite smidigare.
jag blir bättre i knäet om jag har värk om jag använder knäskyddet.

Så enda anledningen till att jag inte har en uppsjö av grejer från BoT är att de är så dyra!

Men jag tror på BoT, för det gjorde underverk för vår gammelmisse när hon låg på en benpad. Helst plöstsligt kunde hon hoppa SJÄLV upp i sängen, det hade hon inte gjort på månader. Och efter det sov hon JÄMT på paden :love:

Min kisse älskar oxå BoT. Hade tagit hem dom för att tvätta och sedan lagt dom på golvet för att torka lite. Efter ett tag låg kissen och sov så sött på en av dom :p
Synd att jag brukar använda runt om på min häst (snabbandagen) annars hade jag nog tagit hem en pad till kissen.
Kanske borde höra med BoT om dom kan göra katt-saker oxå :p

Min kisse älskar oxå BoT. Hade tagit hem dom för att tvätta och sedan lagt dom på golvet för att torka lite. Efter ett tag låg kissen och sov så sött på en av dom :p
Synd att jag brukar använda runt om på min häst (snabbandagen) annars hade jag nog tagit hem en pad till kissen.
Kanske borde höra med BoT om dom kan göra katt-saker oxå :p

Ja en misse-pläd hade inte varit fel :). Men, det går lika bra med ett vanligt paddstycke, sen lägga den i ett örngott för att slippa allt katthår.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 300
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som...
2
Svar
20
· Visningar
2 316
Senast: blayenka
·
Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 718
Senast: CFrisk
·
Utrustning Borde köpa nytt vintertäcke, ordentligt tjockt.Men när man har en ponny som är "smal" runt halsen och bogarna är det inte så lätt; många...
Svar
10
· Visningar
994
Senast: Tussinussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"