vilket strö till kycklingar?

BulletForMyValentine

Trådstartare
Jag fick kycklingar för ett tag sen:).
Undrar nu vad för strö är bäst att ha i buren/ under värmelampan?:)

Provade med spån men det pickar dom i sig:confused:. Ska jag fortsätta med spån eller nått annat? Har tillgång till halm och ev lite torv.

Undrar oxå vad för mer mat man kan ge dom?:) Just nu får dom hårdkokt ägg som jag mosar och blandar i lite höns/ fjäderfä foder. Men vill ge dom nått mer oxå:)

//B

Sv: vilket strö till kycklingar?

Jag har enbart tidningspapper första 1-2 veckorna till mina små, just för att de gärna pickar i sig av spånen annars.

Krossat kycklingfoder som jag sedan krossar mindre och mindre ju äldre de blir. Lite hackat gräs när de blivit någon vecka.

Sv: vilket strö till kycklingar?

Vi brukar köra med tidningspapper med finkornig sand uppepå efter någon vecka - innan dess endast tidningspapper.
Rel tidigt - efter max någon månad - sätter vi även in fat med jord så kycklingarna får utlopp för sin lust att "spöka" = sprätta med fötterna på ångermanländska ;) och även bala sej.

Äggulan blandas så sakta ut med krossat, kravmärkt hönsfoder. Första tiden så mortlar jag fodret, men ju äldre kyckligen blir desto större bitar klara de ju av.

/Swat

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag undrar åt en bekant (men givetvis nyfiken själv) som inte är sådär "haj" på datorer osv, så jag söker svar bland andra...
Svar
16
· Visningar
2 203
Senast: Rosett
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 210
Senast: Madick
·
Övr. Djur Jag är så himla trött på att se djur behandlas på ett dåligt sätt. Jag är så less på att se djurägare med mottot "de överlever"- vadå...
Svar
16
· Visningar
1 609
Senast: maalin_
·
Foder & Strö För lite mer än ett år sedan.Fick för mig att jag skulle dela med mig av den.Jag är intresserad av foder och hästars beteende så jag...
Svar
6
· Visningar
1 270
Senast: Kaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama