Vilket pris ligger de på?

Status
Stängd för vidare inlägg.

MissOnly

Trådstartare
Nu är jag inte alls insatt i det här med galoppsport, men är på jakt efter en FD galoppör. Vilken prisklass brukar de ligga runt?

Sv: Vilket pris ligger de på?

De är ju väldigt variernade beroende på storlek och kvalité som ridhäst. Men min personliga uppfattning är att de brukar ligga mellan 20-50 000kr. Man får mkt häst för pengarna!

Köpte min för 25.000kr efter att gått igenom veterinärbes klockrent! år 2001.

Som sagt, väldigt varierande. Stora snygga hela fullblod är inte några ”billiga” hästar utan landar på runt 50 000. Tycker man att det är för dyrt så får man väl helt enkelt lägga ett bud... En hel del fullblod går till Finland som ridhästar, och de betalar för dem.

Ta en titt på www.isolaracing.se så kan ni hitta saluhästar. Där hittar du blandade annonser på fullblod. Hästar som både skall in och ur träning, säljs i andelar, som ridhästar till avel osv.

Tränarna själva som har hemsida brukar ha en tillsalusida där ni kan hitta hästar. Länksidor till tränarna hittar du bland annat på www.tabygalopp.se och på isolaracing

Lycka till!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 206
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 752
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 451
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka