Vilket pannband?

Fiorano

Trådstartare
Vad tycker ni dressyrnissar att jag ska ha ska ha för pannband på detta tränset? Nosgrimman är krämfärgad så det är lite knepigt med färg på ev utsmyckning på pannbandet. Nu sitter det ett rundflätat från hööks på tränset, men jag tycket det känns lite B till en OS-nosgrimma... Funderar på ett vanligt rundsytt-men hade velat ha lite kreativa idéer!
21306491.jpg

Ett sånt här... :D
mars054.jpg

Guldfärgen matchar bra till det krämfärgade fodret :love: (finns annars även ljusare nyanser på stenarna)
Och dessutom är det OS, så det passar bra till OS-nosgrimman ;)

Här i rak variant och svart läder!
feb003.jpg

Senast ändrad:
Sv: Vilket pannband?

Stod faktiskt häromdagen i affären och jämförde just ett sådant pannband med krämfärgad fodring på nosgrimma! Tyckte dock att det var lite för gula stenar... Tänkte kolla lite på OSpannbanden på Falsterbo om det finns någon lite ljusare nyans som skulle passa.

Det finns ljusare :bump:, blandannat champagne. Brukar vara snyggast nyans om man har mässingfästen till de champagnefärgade stenarna, annars blir de nog för ljusa för fodringen (nästan på gränsen till vita på långt håll när man har silverfästen). :p

Men man ser inga fästen på tränset eftersom det är hakar och alla andra fästen sitter i nacken. Men de champagnefärgade ska jag kolla in-det lät som en mycket snygg färg!

jag tycker det var fint med det pannband som du har nu. :laugh: men det som Victovie tipsade om var ju riktigt mumma! :d skulle nog bli riktigt snyggt! :D

du ska ju helt klart ha det svängda os-pannbandet som är helt täckt med kristaller i färgen topaz :d

Haha, jag menade fästena som håller i stenarna :angel: :D!
Jag är sj inte så förtjust i de heltäckta, vissa är supersnygga i det, men föredrar den modellen som jag har med en ordentlig rad :p. Gillar även inte att det är inte är högre kvalite för det priset, för många som berättat att de tappat stenar på sina pannband.

Självklart ett OS-pannband :love: med stenar i samma färg som paddingen, suuupersnyggt ju !

Har funderat på det, men tror att det blir lite mycket med så mycket bling och stora bläsen.

Haha, jag menade fästena som håller i stenarna :angel: :D!Jag är sj inte så förtjust i de heltäckta, vissa är supersnygga i det, men föredrar den modellen som jag har med en ordentlig rad :p. Gillar även inte att det är inte är högre kvalite för det priset, för många som berättat att de tappat stenar på sina pannband.

:o Haha, fattade inte jag ju...!

Håller helt med dig om att alla inte passar i de heltäckta, blir liksom lite för bra. Eftersom Frida har lika mycket bläs som Tetris är hon kanon att ha som modell! Tror att jag satsar på ett svängt OS med champagnefärgade stenar! Årets mål på Falsterbo...:p

Off topic-men vilken dag/dagar går Forsythia i Falsterbo?

Jag tycker nog att du ska ha ett rakt pannband med "nitar" på läderbakgrund. Jag vet inte om jag tycker att det är så snyggt med för blingat i den guldaktiga tonen till silverfärgat bett haha. Jag ska leta fram en bild på vad jag menar och lägga in sen :idea:.

Annars tycker jag ett OS som är rakt :bump:.

Bettet kommer så småningom bytas till ett Sprenger i aurigan, så då blir det lite gulare!

Gärna bild!

Hoppas du hittar ett!! :love:

På måndagen ska vi starta :banana:, bara hon blivit frisk i tid vill säga... Var halt idag när jag red henne :(. Busat i hagen och trampat på sin ena framsko så den var bockad. Har dragit av den nu, får vila ett par dagar, få på sig en rak sko och hålla tummarna hårt för att det bara är en sträckning och att hon inte vrickat sig, får då är dte kanske inte säkert om vi ens kommer dit om det är ordentligare :cry:.

Senast ändrad:

Jag svarade på detta igår men när jag gick in för att kolla idag så fanns det inte, mycket lustigt :confused:. Jag gör ett till försök ;).

Här är ett med "mässingsklinkers", tycker att det är stilrent och fint även till tävling:
Pannband1Mssingsklinkers.jpg

Hittade detta också när jag letade, tycker att modellen passar bra till fodrad nosgrimma. Personligen tycker jag att det är snyggare med raka pannband och detta var ju bara så :love::
Pannband2GlenGordon.jpg

Nej, det är inte så konstigt. :laugh: Man får bara lägga in bilder på sina egna grejjer. Eller rättare sagt sådana bilder som du har copyright på (kan ju ändå vara andras grejjer).

Ett OS blir fint, men jag tycker att det pannbanden som du har på nu är supersnyggt till!! :love: Men visst, bling är aldrig fel. ;) Men jag hade absolut inte gjort mig av med det du redan har. Jag hade bytat lite mellan båda.

Jag köpte ett OS-pannband på Strömsholm för några veckor sen. Det är brunt läder och gammelrosa/bronzefärgade stenar. Jättesvårt att förklara färgen då den skiftar i olika ljus tycker jag, men de är riktigt snygga ihop med de mässingsfärgade infattningarna!

Bild...
DSC00038.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Som vanligt äääälskar jag ditt kandar med svängt pannband! Det passar henne så himla bra!! Mitt pannband har inte satt sig riktigt än,men blir nog fint när det formar sig kring pannan lite bättre :D

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är en idéspruta av dess like, men har svårt att förklara för omgivningen med vad jag menar många gånger och kom på den briljanta...
Svar
4
· Visningar
638
Senast: Misantropi
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Nevermind
·
Utrustning Jag har en arabvalack på sju år. När jag köpte honom reds han med pullarträns och vanligt tränsbett, vilket fungerade OK men inte var...
Svar
14
· Visningar
1 749
Senast: Ace
·
Dressyr Sitter hemma med en dryg förkylning och har då tid att fundera och klura. Funderar på vår sports framtid. De senaste åren har det hänt...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 790
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V