Vilket och hur stort bredband har du?

Sv: Vilket och hur stort bredband har du?

Tja, men problemet med Telias kundtjänst är att oavsett ärende så tar det en 5 minuter i olika menyer innan man hamnar "rätt", då kvittar det om det är trevlig personal sen.

Tillmötesgående är mkt möjligt men för mig faller det direkt på det absurda med de långa köerna. När de har fel på sina prylar är det inte kul att sitta i telefonkö i 1,5 timme :eek:

Jag tycker jag ska få ditt direktnummer så ringer jag dig vid fel på bredbandet. ;)
Så kommer du hem till mig och fixar det så bjuder jag på kaffe. ;)

Telia var det jag tänkte för att det vet jag garanterat att det funkar där jag ska bo. För det har andra i huset.

Skönt för dig, jag var tvungen att ha kontakt med dem några gånger och det var inget man gjorde lite snabbt inte :mad:
Men nu slipper jag dem :bump:

Okej, jag förstår din tanke även om jag själv inte är något stort fan av Telia.
Har alla andra Telia eller?

Jag vet inte vad dom övriga 2 har. Har bara diskuterat det med ägarna som också bor i huset och har telia bredband.

Fast nu verkar det mest luta åt glocalnet ändå.

Har telia mobilabonnemang och är inte nöjd med deras dåliga kundservice. :cool:

Jag hade Telia på bredbandet och den fasta telefonen förut men har bytt nu. Är hittills nöjd trots lite strul, det har åtminstone gått snabbt att felanmäla ;)

Knepiga är ju att jag ska bo ute på landet i en ombyggd skola så är inget vanligt lägenhetshus och inte i nån större by eller stad heller. Så utbudet är ju lite begränsat.

Går inte glocalnet blir det nog telia trots allt tyvärr.

Jag har ingen aning.
Vad har jag för alternativ?

Är rätt dålig på detta måste jag erkänna! :o

Det enda problemet jag hade med Telias ADSL var priset... Och vad jag har hört, är det enda som är bra med Glocalnet är priset... Så frågan är om du vill ha ett bredband som funkar, eller ett som är billigt...

Men vad gäller alternativ är det svårt att sia om, de två andra alternativ som finns idag är antingen "fiber", eller kabeltv. Men antagligen har du nog bara xDSL att välja på.

Jao fast för mig är det viktigt att det är billigt. Jag har att välja på ett billigt eller vara utan helt. :o

Om det inte är draget kabel eller fiberlina till huset så blir ditt alternativ troligen adsl. Inget större fel på det iofs bara man hittar rätt alternativ för ens egna behov.

*kl*

Vilket bredbandsbolag har du?
Något i Lund...

Vilken hastighet har du?
10 Mbit/s tror jag? Något med 10 som alla småstadskompisar blir imponerade av iaf :D I början hade vi 100 ett tag som någon sorts kompensation för något.

Har du låg hastighet - tycker du det går väldigt slött?
Nej, det är aldrig ngra problem

Hur mycket betalar du i månaden?
49 kr/mån (:D:D:D)

Hur nöjd är du med kundservicen?
Ingen aning, var problem en vecka när de bytte server (?) men jag orkade inte bry mig om att fråga ngt :p Nu är det ok igen.

Ibland har det sina fördelar att vara stundent ;)

hm bbb, 10mb/s har jag. ingår i hyran (150:- /mån blir det). har ingen direkt kontakt med bbb utan är det problem kontaktar jag bostadsbolagets nätverksgrupp som har hand om studenters uppkoppling.

fungerar utmärkt, de är dock hårda på virus (stänger uppkopplingen direlt om du får nått för att minimera spridning i nätverket) och stänger ner uppkopplingen 24 timmar om du belastar nätet för mycket (uhm laddar ner/upp över 15gb/24 timmar tror jag det är).

Jag kommer bo ute på landet så misstänker adsl är det enda som går.

Har nu via en kontakt (tack Ninsan :bow: ) fått reda på att jag inte kan få ut glocalnet så nu är det troligen telia det blir. Vad är bäst 2 eller 8? :crazy:

Ta 2/1-tjänsten; det är lättare att uppgradera än nedgradera.

Förresten, kollat in om Bredbandsbolaget kan leverera nåt? Om du har CSN-kort eller liknande så kan du ju få 24/1-tjänsten för 279 spänn.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 349
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka