Vilket och hur stort bredband har du?

MikaTela

Trådstartare
Jag ska ju snart flytta hemifrån. Och då blir jag utan internet vilket betyder jag måste klara mig utan min dagliga dos av bukefalos. :eek: ;)
Iaf så håller jag på och kollar upp möjligheten om jag ska ta och fixa bredband ut till mig isf. Men jag lever ju egentligen på minimum när jag flyttar då jag är sjukskriven och endast har sjukpenning och studiebidrag att leva på.

1. Vilket bredbandsbolag har du?
  2. Vilken hastighet har du?
  3. Har du låg hastighet - tycker du det går väldigt slött?
  4. Hur mycket betalar du i månaden?
  5. Hur nöjd är du med kundservicen?

Sv: Vilket och hur stort bredband har du?

Vilket bredbandsbolag har du?
Bredbandsbolaget

Vilken hastighet har du?
(Upp till) 100 Mbit/s

Har du låg hastighet - tycker du det går väldigt slött?
----

Hur mycket betalar du i månaden?
320 kr

Hur nöjd är du med kundservicen?
Har bara kontaktat dem nån gång för att fråga om nåt men de var väldigt trevliga och effektiva. :D

Senast ändrad av en moderator:

Jag kanske är diskvalificerad här eftersom jag jobbar hos min ISP men... :D

1. Bredbandsbolaget.

2. Upp till 24 mbps.

3. -

4. Jag har bara betalat 200 kr i och med att jag har personalabonnemang, tror ord. pris är 349 kr. Deras billigaste 2/1-lina ligger på 229 kr om jag inte minns helt fel, och jag körde en period på den hastigheten och att surfa gick alldeles utmärkt. Man märker bara av hastigheten när man tankar hem saker, egentligen.

5. Jag är ju kundservicen, typ. :angel: Skämtåsido, de gånger jag fått kontakta kundservice så har det väl gått rätt smidigt. Allt tekniskt har jag skött själv, för enkelhetens skull.

Jag har ComHem.. 2mbit, betalar 199kr/mån.

Jag kan säga att för mig har detvart kanonbra!
När jag flyttade så hade jag 4400 i inkomst.. Fick då välja mellan hemtele o internet.. Valde självklart internet!:)
Då hade jag det allra lägsta, 0.25mbit för 149kr tror jag det var.

Jag har aldrig haft några problem med mitt internet och jag behöver inte edt allra snabbaste.. Jag surfar runt, pratar med folk på msn osv.. spelar lite blip.se.. o jag behöver absolut inte ha snabbare..

Är det ett comhem hus du ska flytta till?

Vilket bredbandsbolag har du? Bredbandsbolaget

Vilken hastighet har du? (Upp till) 100 Mbps

Har du låg hastighet - tycker du det går väldigt slött? -----

Hur mycket betalar du i månaden? 180 kr/månad

Hur nöjd är du med kundservicen? Den har fungerat bra de gånger jag kontaktat dem (vilket i och för sig knappt varit nödvändigt, för bredbandet har inte krånglat alls).

Jag har mobilt bredband genom telenor med en maxhastighet på 3,6 mbit. För att surfa är det fullt tillräckligt, går dock segt om man ska ladda hem grejer, det har jag gett upp totalt. Betalar 199 mån och telenors kundersvice är helt värdelöst.

Vilket bredbandsbolag har du? Bredbandsbolaget
Vilken hastighet har du? (Upp till) 100 Mbps
Har du låg hastighet - tycker du det går väldigt slött? -----
Hur mycket betalar du i månaden? 180 kr/månad
Hur nöjd är du med kundservicen? Den har fungerat bra de gånger jag kontaktat dem (vilket i och för sig knappt varit nödvändigt, för bredbandet har inte krånglat alls).

:confused: Hur kommer det sig att du bara betalar 180kr? Har jag missat nåt erbjudande eller?

Mitt finfina pris beror på något specialavtal mellan hyresvärden och Bredbandsbolaget. Inte helt fel. :D

Oooh, nu blir jag avis ju! :p
Jaja, det är faktiskt värt de 320 kr jag betalar så det är lugnt, även om jag föredragit ditt pris. :D

Jag ska ju snart flytta hemifrån. Och då blir jag utan internet vilket betyder jag måste klara mig utan min dagliga dos av bukefalos. :eek: ;)
Iaf så håller jag på och kollar upp möjligheten om jag ska ta och fixa bredband ut till mig isf. Men jag lever ju egentligen på minimum när jag flyttar då jag är sjukskriven och endast har sjukpenning och studiebidrag att leva på.

1. Vilket bredbandsbolag har du?
  2. Vilken hastighet har du?
  3. Har du låg hastighet - tycker du det går väldigt slött?
  4. Hur mycket betalar du i månaden?
  5. Hur nöjd är du med kundservicen?

Telia
24 mbts
Kommer tyvärr bara upp till 14 mbts, men det funkar bra det. Inte särskilt slött.
Ca 400 kr i månaden. Har Telia säker surf som kostar lite extra
Kundservicen kan vara bättre. Min far som har haft Telia i säkert 3 år har hela tiden haft problem med dom.

Telia

Vilken hastighet har du?
8 Mbit/s

fungerar bra för mig

299:- för att jag även ringer med Telia, annars hade det varit +30:- till :crazy:

Helt ok.

vi har tele 2, har det långsammaste tror jag, men det funkar bra, slött är det inte. Btalar 149:- i månaden. Bra kundservice.

Bredbandsbolaget

Vilken hastighet har du?
2 mbts betalar jag för, men den brukar stå på 54..

Tycker inte dte går särskilt slött, men som sagt, jag har högre hastighet än jag betalar för

279 kr för bredbandet, sen har jag IP-telefoni från BBB också

Den är helt kass o värdelös!
Har varit helt utan både bredband o telefon i flera omgångar i sommar och har inte blivit kompenserad för detta. Modemen går sönder på löpande band (drar alltid ut vid åska!), jag är inne på mitt 4e eller 5e modem i år. Suck.
Efter att ha blivit riktigt förbannad så har jag blivit lovad att få tillbaka nästan hela avgiften som jag betalt för tjänster jag inte haft när jag varit utan modem. Just det, nästan hela avgiften jag betalt, inte ens hela, o inte tal om nån kompensation. Sämre än Telia, o det säger väl det mesta..

Senast ändrad:

Lite OT men... Den hastighet du ser som 54 mbps är bara mellan datorn och modemet. :) Sen är hastigheten mellan modem och BBB 2 mbps.

1. Bahnhof/servanet
2. 100mbit/s
3. de går tokfort! ;)
4. 200 kr/månaden
5. Jag vet inte, det är sambon som fixar med allt om det krånglar. Dock så har det inte krånglat speciellt ofta heller.

Du missade M:et, tror jag. Mbps -> Mega Bit Per Sekund.

Skrivs ofta som skejtgrl skriver; mbit/s, men mbps går precis lika bra. Fast om man ska vara überpetig ska M:et vara stort. Men orka. :p

Senast ändrad:

Fast ja. brööööl, fel av mig. Fick för mig att ni menade megaBYTE!

Ursäkta! :D

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 349
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka