Vilket mineralfoder??

T

trolli

Jag har letat nu men hittar inte riktigt vad jag söker. Jag behöver ett fodertillskott av mineraler, då med helst magnesium och koppar. Och även de andra vanliga mineralerna. Om det finns något komplett med höga värden av magnesium och koppar? Eller om man ska köpa koppar och magnesium tillskott för sig? Och isåfall vad ska man ha för annat fodertillskott av komplettera med?

Tacksam för svar!

Sv: Vilket mineralfoder??

Koppar tvivlar jag på att du behöver om du inte har dokumenterat kopparfattig jord.
Behöver du bara magnesium (och koppar) så finns de att köpa separat.
Att köpa ett mineralfoder med andra mineraler utan att veta om du behöver de är vanskligt... Man kan inte fodra mineraler i blindo - utifall att...

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 551
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
681
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag letar febrilt efter ett lämpligt mineralfoder, ja eller ett mineralfoder och sen kanske rena mineraler att komplettera med. Nedan...
Svar
9
· Visningar
905
Senast: maddie202
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
529
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka