Vilket märke på sadel?

P

Pincushion

Jag ska försöka hitta en sadel till en 3 prig flicka som jag troligen kommer att få hem i början av året men då kommer hon utan sadel och jag är totalt SÄMST på märken när det gäller westernsadlar....Så min fråga är. Vilka märkan ska jag hålla utskik efter? jag vill ge MAX 10 000 gärna lite under! Något och tänka på när man köper begangat?

Tacksam för hjälp!

Sv: Vilket märke på sadel?

Det bästa är att leta efter en begagnad sadel av ett bra märke, en sådan kan du få för 10.000 om du har tur, till och med mindre.

Märken du kan leta efter är tex Crates, Billy Cook, Saddlesmith, Contentinal, A Frinta, Reinsman, Circle Y, Tex Tan mm. Sedan kan vissa märken ha "skitsadlar" också, var noga med hur bommen är konstrurerad, hur lädret ser ut osv.

Sv: Vilket märke på sadel?

Ta kontakt med någon som har westernsadel och be att få prova på din häst, när du hittar en som passar kan du leta efter en sån i annonser! Rider du för någon tränare kan du fråga denne om vad du ska leta efter.

Liknande trådar

Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
39
· Visningar
1 134
Senast: Otherside
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
781
Senast: Sorgsen
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
843
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 806
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London