Vilket lopp vill du helst vinna?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Prakas
  • Startdatum Startdatum
P

Prakas

Travvärlden är ju som bekant full av godbitar,
och alla har vi våra absoluta favoriter?
Därför vill jag nu veta:

Vilket lopp vill du allra helst vinna?

Sv: Vilket lopp vill du helst vinna?

är inte standardsvaret på den frågan nästa lopp?
/Lines som ska återkomma

jag vill vinna alla lopp jag ställer upp i min eftersom det inte hänt än läret väl alrig hända ;) fast jag antar du menar storlopp är hae vilket som helst gått för sig :D

För mig är det självklart Elitloppet,men det känns som en sån utopi.
Målet jag jobbar på för dagen är att min unghäst ska bli en debutvinnare.Det skulle vara stort.
Sen loppet jag helst vill vinna på min hemmabana är Midsommarloppet.Inte det mest penningstinna,men mest prestigeladdade.Många fina vinnare man sett i det loppet genom åren :bow: .

För mig är det nog Prix d'Amerique, att bara ha en häst som duger i Frankrike skulle vara enormt stort. Fast kanske är Derbyt och Kriteriet större? Där får man bara en chans med varje häst...

Hmm, jag får nog säga att Derbyt är det lopp som känns svårast att vinna men att Pd'A är det som jag helst skulle vinna! :D

Jag har vunnit... :angel: :angel:

2 st. SM, ett Kriterie, ett 5-årmästerskap, så vad är kvar???

Det var så klart på min ponnytid, och jag har ju "bara" en andraplats i ett Derby så jag drar väl till med det... :D Fast nästa lopp eller nåt av de ovanstående med den storlek av häst jag håller på med nu för tiden skulle inte sitta illa det heller... :D

/// ghost

Med tanke på mitt nick kanske mitt val inte är helt oväntat? ;)

The Hambletonian!

En lång, traditionsrik löpning där endast den absolut tuffaste kan stå som segrare.
Läser man den långa raden av tidigare vinnare, så ser man vilka avelsgiganter som vunnit Hambot och inget styr den framtida aveln så mycket som just detta lopp.

Till skillnad mot tex PdA och Eliltloppet så får man ju bara en chans att vinna också.

Det var dock väldigt synd att man slopade försök & final samma dag,
nu är det inte riktigt samma kraftprov längre.

Elitloppet eller Derbyt....Men helst Elitloppet tror jag :).

Prakas skrev:
Med tanke på mitt nick kanske mitt val inte är helt oväntat? ;)

The Hambletonian!

En lång, traditionsrik löpning där endast den absolut tuffaste kan stå som segrare.
Läser man den långa raden av tidigare vinnare, så ser man vilka avelsgiganter som vunnit Hambot och inget styr den framtida aveln så mycket som just detta lopp.

Till skillnad mot tex PdA och Eliltloppet så får man ju bara en chans att vinna också.

Det var dock väldigt synd att man slopade försök & final samma dag,
nu är det inte riktigt samma kraftprov längre.

Ja, verkligen, nu är det inte alls samma värdemätare som tidigare... Kan inte förstå varför de tog bort det. Eller är de amerikanska hästarna så mesiga nu för tiden så de inte pallar två heat samma dag?

På Åby gör man tvärtom, tre heat, då vinner den tuffaste! (eller den bäste kusken) :bow:

solros skrev:
Ja, verkligen, nu är det inte alls samma värdemätare som tidigare... Kan inte förstå varför de tog bort det. Eller är de amerikanska hästarna så mesiga nu för tiden så de inte pallar två heat samma dag?

På Åby gör man tvärtom, tre heat, då vinner den tuffaste! (eller den bäste kusken) :bow:

Det var väl ett krav från tv-bolaget för att göra loppet mer tv-mässigt?

Vilket då? Tre heat i ÅSP? Det tror jag verkligen inte utan att ha inblick i hur beslutet togs. Media har stor makt men inte sååå stor att de kan ställa några krav på hur propositioner ska se ut.

Tror snarare det var ett försök från Åby att göra ÅSP till något annorlunda och lite spektakulärt, ett försök att locka mer publik till banan. Det lyckades väl rätt bra? Jag, som aldrig sett ett skiljeheat tyckte det var roligt, och lite annorlunda. Har för mig att det var mycket publik också.

Sorry, otydligt och luddigt utav mig där.
Jag syftade på Hambletonian, att det var tv-bolaget ABC som krävde detta för att sända hambofinalen.

Senast ändrad av en moderator:

Jaha, då förstår jag...:D

I USA har alltså media sådan makt att de kan bestämma proppar... Hoppas vi aldrig hamnar där.

Jag som egentligen är ponnytränare har med min fyraåring uppnått årets mål, att bli Danneros segerrikaste A-ponny. Vi "vann" samma titel i fjol med hennes mor. Så målsättningen inför nästa år är detsamma, att någon av mina (då tre) shettisar ska knipa totalsegern. Att få en bra formtopp som sträcker sig från april tom oktober.

Med sambons varmblod så är målsättningen just nu att hon ska komma till kval, men min dröm i första hand är Sundsvall Open Trot loppet (kommer inte ihåg vad det "stora" loppet för blodingear heter där. Mest för att visa för en viss kusk att det faktiskt kan löna sig att vänta på en del hästar.

Senare målsättning är väl givetvis trippeln som Gidde Palema nästan tog i år? Kommer inteihåg vilka lopp som ingick, men ni vet säkert.

Jenny

Skulle vara glad om man bara fick vinna något lopp...
Visst har mina hästar vunnit något, men tänk om man fick vinna bara något lite större...
Men elitloppet är nog det som jag gärna skulle villja vinna.
Men man får ju glädjas åt att iaf ha varit med och ridit monté den dagen, bara det är ju en känsla man kan leva länge på:D
Men bästa segern har jag nog redan fått... När min son vann sitt första ponnytravlopp på mantorp!!! Tänk vad lite som kan göra så mycket...:angel:

En Breeders Crownfinal på hemmabanan
med en "egenuppfödd", "egentränad", "egenägd" häst körd av
L-Å Söderholm skulle sitta fint :d

Liknande trådar

Mat Vill höra om bukefalistenas julbord ! Extra kul om det varit med någon tvist eller något annorlunda tema. Eller om det bara varit ett...
2
Svar
35
· Visningar
1 726
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 868
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 688
Senast: Lobelia
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 560
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30