vilket Kraft foder använder ni?

E

Emelyne

Lite roligt att veta vad ni använder för kraft foder (tävlingshästar),

märke?
vad har ni märkt för skillnad med fodret?

Päls?
Hull?
uppbyggnad av musklerna.....ja dela med er av era erfarenheter....

Självklart är det viktigt att grov fodret är bra osv:bump:

Jag håller på att "forska" lite i "ämnet" kraftfoder för tävlingshästar, så tacksam för alla svar.:D

Sv: vilket Kraft foder använder ni?

Jag har tur att ha ett kanon grovfoder (hösilage) så jag behöver inte komplettera med något (ens mineraler) på de flesta av mina hästar men hästarna som tränas/tävlas får Country Mix och det är vad jag använder när jag behöver fodra med kraftfoder.

Från början var det en bidragande orsak till ett "fullfoder" att jag har många hästar och att det är smidigt och tidsbesparande.

Jag har provat en hel del, spannmål + mineraler, Krafft, Åsebros foder och i mitt tycke är det bästa Åsebros fullfoder Vinnare och Country Mixen(som görs av Åsebro för K&E Söderqvist). Hästarna fungerar bra på det, sätter fin päls och muskler osv. Det är dyrt/kilo men då jag alltid är noga med att hitta bra grovfoder så behövs det inte så mycket.... Jag räknarpå värdena trots att det är ett fullfoder och vet att jag inte ger en massa onödigt eller felaktiga kvoter osv.

Dom flesta jag känner med quarter/paint har kommit till samma slutsats så något har dom ju lyckats med i det fodret. :laugh:

Sv: vilket Kraft foder använder ni?

Jag har med fått höra av min mor att Åsebro e kanon foder och henes hästar ser jätte fina ut i päls och hull.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 265
Senast: Bison
·
Foder & Strö Hallå jag behöver hjälp! Jag har en 19 årig d ponny som jag inte vet vilket foder jag ska ge!? Just nu har jag honom på grov original...
Svar
3
· Visningar
990
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 368
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 418
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka