Vilket försäkrings bolag är bäst för quarter????

dottan

Trådstartare
Diskuterade med en kompis ang våra försäkringar på våra hästar, har själv vanlig A1 med plus försäkr hos Folksam, har hitills inte behövt anv den så mkt, och varit nöjd ned dom. Min kompis bytte fr Agria till If förra året och hävdar att dom har bättre villkor och ersätter mer än Folksam..........
När jag kom hem kollade jag en gammal artikel i Lucky Rider, men där stod det bara vad priset per månad blev av olika hästar. Det jag vet är att Agria ersätter bara upp till max 10000 på benskador/hältor, så dom är väl inget vidare. har en 5årig quartervallack försäkr i 50000, vad ger ni och vilket bolag får jag ut mest hjälp av om det händer något, har inte brytt mig innan, men diskutionen gjorde att jag började undra.:confused:
 
Sv: Vilket försäkrings bolag är bäst för quarter????

Jag har precis bytt från Agria till If, premien vart dyrare men det är inga procent utöver självrisken vid skada, något som jag tycker är ett stort plus. Dessutom ingick försäkringen för fölet hon bär på i den försäkringen, på Agria skulle den kosta ganska mycket extra. Men trots det vet jag inte vad som är bäst av bolagen, har funderat på det själv.
 
Sv: Vilket försäkrings bolag är bäst för quarter????

Jag har If. Tycker att dom har absolut bäst villkor. Har vet extra oxå och den täcker det mesta från jourresor till mediciner som JAG köper på apoteket på recept. Hade Folksam innan och var inte alls nöjd med dom.
 
Sv: Vilket försäkrings bolag är bäst för quarter????

Ok, helt klart bra att slippa procenten och bara bet självrisken, o det där vet extra måste väl vara samma som rehab plus som jag har nu, ska absolut ringa o kolla if imorgon, problemet är väl att jag har en viss uppsägning.
 
Sv: Vilket försäkrings bolag är bäst för quarter????

Jag har haft Folksam i "alla" år men när jag började kolla runt bland bolagen så bytte jag snabbt över till If.

Jag sänkte min årskostnad från 33 000 till 16 000, utan att rucka på det som är viktigt för mig i en försäkring (vilket är högst olika från person till person)

Det slutade med att jag blev ombud :D
 
Sv: Vilket försäkrings bolag är bäst för quarter????

Ok, nu har ni övertygat mig, jag ska byta!
 
Sv: Vilket försäkrings bolag är bäst för quarter????

Har sveland på 1:a hästen och If på andra. If blev billigare när vi tog på den lille, men jag kunde inte byta på den 1:a pga skada. Nu när jag skulle försäkra den 3:e så ringde jag till båda bolagen för att se, och det blev billigare hos If. Något dyrare fast självrisk men ca 400 billigare premie. Visserligen har jag bara haft att göra med sveland vid skada, och har aldrig haft problem med dem vid dessa tillfällen, If vet jag inte hur de är, men tar en chansning och hoppas att det funkar hos dem också. Annars får jag väl klaga hos Wranglan :D

När jag sa till sveland att de var det dyrare bolaget, så berättade han att de hade ett ålderstillägg för hästar över 7år på 15%. Har ni hört något annat bolag som har detta? Jag blev skit snopen, jag menar jag förstår om det blir ett sådant vid 15år eller senare, men 7år är ju ingen ålder på en häst.

Ps: mina är paintar.......
 
Sv: Vilket försäkrings bolag är bäst för quarter????

Jag har If de blev inte lika dyrt och jag har både arab,appaloosa,criollo.
 
Sv: Vilket försäkrings bolag är bäst för quarter????

Och jag har också If till både paint och ridponny, med ett kanonbra ombud i Wranglan dessutom ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka! Min häst gjorde sig akut illa i benet när han var ute i hagen och har sedan i...
20 21 22
Svar
432
· Visningar
39 212
J
Hästmänniskan I dag hade jag bestämt mig för att gå igenom alla mina djurförsäkringar noga eftersom bolagen ändrar villkor och premier hit och dit så...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 994
Senast: Sockertoppen
·
Övr. Hund Det skiljer en del i både pris och villkor på försäkringar, har jag märkt när jag har kollat och ringt runt. IF, Folksam, Agria och...
2
Svar
37
· Visningar
6 816
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp