Sv: Hundförsäkring
Jag har haft en hund med kassa höfter, riktigt illa var det och det syntes tidigt i hennes liv. Hon röntgades inte utan veterinären sa att hon inte skulle bli gammal alls och att hon var allvarligt "skadad". Hon levde inte så länge heller av andra orsaker.
De enda råden jag fick vara att man inte skulle kasta boll eller pinnar med henne utan motion skulle vara till exempel cykling och vandring. vad kan man annars göra?
Min hund har inte visat några som helst symtom på stelhet eller haltning. Eller...hm...funderar lite. Några gånger ( 3 ) har hon haft ont i något ben när hon har gått upp för trappan till ovanvåningen. Jag har känt igenom henne och hon har inte reagerat. det har gått över nästan likasnabbt som det har kommit. Hon går ju upp för trappan till vårt sovrum när hon ska sova och har då också haft problem att gå upp i sängen, men på morgonen har hon inte alls reagerat. Detta har hänt tre gånger och det har varit utspritt under hela förra året. Tror första gången var precis i början av januari, andra gången var i sommaren och sista nu i julas. Jag har funderat på att ta henne till veterinär, men jag har inget att säga om det, mer än att det gör ont när hon går upp för trappan och i sängen och att det är borta på morgonen. Detta har väl ändå inget med HD att göra, det kan väl vara som hon har trampat fel och ömmar? Det är i alla fall vad vi trodde första gången. Nu sist när det hände sa vi att vi ska ta henne till veterinär nästa gång det händer. Eller tycker ni att jag ska göra det redan nu?
Annars är min älskling pigg och glad och nöjd med allt vad livet ger och allting som hon kring sig ser! =) Dock hatar hon att vara ute på vintern, tror faktiskt att hon fryser då. Då vill hon helst inte gå på promenader utan ut och kissa och in igen. På sommaren älskar hon att sola, kvinna som hon är!
Berätta gärna lite mer om HD!
Hunden vi köper till sommaren eller så ska givetvis ha papper och då kommer vi att göra allts om man ska för att den ska få avlas på.