vilket färdigfoder?

M

Milli90

vilket färdigfoder är bäst till en vuxen häst som rids normalhårt?vill helst ha ett som är bra, men ändå ganska billigt(och som finns på granngården)

Sv: vilket färdigfoder?

En ridhäst som rids normalhårt behöver sällan något träningstillägg i foderstaten öht, så har du ett bra hö som täcker största delen av hästens behov så behövs oftast bara en skvätt mineralfoder och kanske något proteinfoder.

Utgå från ditt grovfoders näringsvärden och välj ett foder som täcker upp det som eventuellt saknas. De flesta foder är bra, men bara i rätt sammanhang.

Sv: vilket färdigfoder?

En ridhäst som rids normalhårt behöver sällan något träningstillägg i foderstaten öht, så har du ett bra hö som täcker största delen av hästens behov så behövs oftast bara en skvätt mineralfoder och kanske något proteinfoder.

Utgå från ditt grovfoders näringsvärden och välj ett foder som täcker upp det som eventuellt saknas. De flesta foder är bra, men bara i rätt sammanhang.

:bow: klockrent

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 557
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
689
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 115
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har två hästar som behöver ett ganska bladigt foder för att inte få problem med fri fekalvätska. Jag köper därför helst andraskörd...
Svar
1
· Visningar
359

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka