Vilket djur?

I

IIII

Vilket slags djur är det som gjort detta avtryck?

spr.jpg

Ungefär 10-11 cm på längden.

Sv: Vilket djur?

Jag tror inte det är en älg. Jag bor i södra Skåne, på slätten, och det är väldigt sällan det kommer älgar förbi, kanske en gång var femte år eller så.

Min gissning är att det är ett vildsvin, men jag är inte säker för jag har inte sett några precis här.

En gris! :) (Vildsvin)

Det som skiljer ett gris-spår från övriga klövdjur som springer runt i skogen är att de är "runda" i bak-kanten.
Rådjursklövar tex . är mer kantiga bak mot lättklövarna.

Hoppas ni fröstod den märkliga förklaringen!

/Swat

Bra, eller egentligen kanske inte så bra att vildsvinen hittat hit, men då vet jag i varje fall vad det är för djur som springer runt husen.

Tack alla för era svar. :)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
488
Senast: sthu
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
671
Tjatter Om vi låtsas att man kunde ha vilket djur som helst som husdjur, vilt som tamt, vilket skulle ni ha? Varför? Jag skulle ha röd panda...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
3 381
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar