Vilket dilemma *suck*

Sv: Vilket dilemma *suck*

Jo, jag vet att det inte är mitt ansvar, men jag vill ju hjälpa valpen...
Idag tog jag ut honom en timme och han funkade mycket bättre än igår - han gjorde inga utfall och hälsade t o m på mina barnbarn utan problem. Dessutom började han fatta vitsen med att ta spontan kontakt! Detta är ingen omöjlig valp, och inte är han "aggressiv" heller - han är bara felbehandlad. Här är bild på lilla "odågan"... bra söt är han;-)

rocky_sitter_4m.jpg

Nämen vilken goding:love:
Förstår dig att du inte kan släppa tanken på att hjäpa den här till ett bra liv!

Nu har grannen bestämt sig för att behålla valpen ett tag... endast för att kunna sälja honom igen... Dessutom fick jag veta idag, att hon ställt upp med sin 1,5-åriga schäfer/rottisblandning på en tik som - håll i er - är en blandning av alaskan husky, greyhound och stövare. Jag frågade varför, och då sa hon att hon "inte tänkte":eek: Vad trött man blir...

Sådan "uppfödning" är av sämsta sort!! Borde inte få existera överhuvudtaget. Tvi vale för såna människor som ska sko sig på djurens bekostnad!

Nu har grannen bestämt sig för att behålla valpen ett tag... endast för att kunna sälja honom igen... Dessutom fick jag veta idag, att hon ställt upp med sin 1,5-åriga schäfer/rottisblandning på en tik som - håll i er - är en blandning av alaskan husky, greyhound och stövare. Jag frågade varför, och då sa hon att hon "inte tänkte":eek: Vad trött man blir...

Men herregud:crazy: kanske skulle avliva människorna som gör så här istället:angel: nä skämt åsido, men man undrar hur människor tänker:crazy:

Jättesöt valp:love: förstår att han är svår att släppa, särskilt när han reagerar så positivt så snabbt.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 592
Senast: Rugge
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 972
Senast: Sesca
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 311
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 161
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod