Ör_Hjalmur
Trådstartare
Hej! jag har en lite fundering, vilket bett passar till en häst som är het,känslig och gillar att bli riden. Hästen blir stark och det är i bland svårt att få stopp på han.Han rids på 3 delat, men bli stark, och kan bli svår att stanna. Någon föreslog 3 delat pelham bett, så ja har letat lite på internet men jag hittar inga sådana. För jag vill inte ha för skarpt bett på han , han är bara 5 år. Jag vill inte fördärva hans mun.
Men tips på bett eller övningar man kan göra för att få mer "kontroll" på han, skulle jag bli glad över att få.
Jag skall dock prova rida på de 3 delade bettet och testa hur det funkar.ett tag ,när hästen kommer hem till mig(Skall köpa den underbara hästen Han är hur gó som helst, nakdelen är dock att han blir stark vi ridning.
tacksam för hjälp
Men tips på bett eller övningar man kan göra för att få mer "kontroll" på han, skulle jag bli glad över att få.
Jag skall dock prova rida på de 3 delade bettet och testa hur det funkar.ett tag ,när hästen kommer hem till mig(Skall köpa den underbara hästen Han är hur gó som helst, nakdelen är dock att han blir stark vi ridning.
tacksam för hjälp