Vilket bett hoppar ni på?

E

Elisabet

jag har ridit på tredelat so far...men jag behöver ett något starkare bett.. vad hoppar ni på?

Samma som jag rider dressyr och ut i skogen med. Det vill säga ett tredelat tränsbett.

Jag rider på ett tre-delat bett i både hoppning och dressyr. Det funkar alldeles utmärkt! :cool:

Jag hoppar på tredelat, men det är min häst lite stark på, fast det är lydnaden som behöver förbättras. Jag har även hoppat med hackamore också, fast det ignorerar min häst, så det funkar inte så bra. När jag har hoppat terräng har jag haft ett pessoa-äppelbett och det lyssnar hon bra på.

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
714
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 012
Senast: Sesca
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
270
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur