vilket ben är svagare?

evevol

Trådstartare
har en häst som haft problem men bakknäna, vilket nu är fixat. men i vänster galopp glider bakbenen in mot mitten. ställer jag henne inåt så går hon någorlunda rakt men försöker jag rakställa henne så kommer problemet igen. vilket bakben är det då som är svagt? och hur ska jag träna för att få en mer rakriktad häst?

har en häst som haft problem men bakknäna, vilket nu är fixat. men i vänster galopp glider bakbenen in mot mitten. ställer jag henne inåt så går hon någorlunda rakt men försöker jag rakställa henne så kommer problemet igen. vilket bakben är det då som är svagt? och hur ska jag träna för att få en mer rakriktad häst?
Jag vill inte uttala mig om din häst eftersom jag inte sett den och det finns många andra här som är mycket bättre än jag på den delen. Angående din ridning tänker jag dock att när en häst vill gå med bakdelen innanför så brukar jag rida i en svag öppna. Viktigt att du då leder in framdelen, istället för att ha kvar framdelen och trycka ut bakdelen. Ha hellre hästen lite åt det rakare hållet för att få med höger bog.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: tara
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 546
Senast: Emuliiaa
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 068
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare