Vilket är er hunds favorit-tugg? TIPS TACK!

Blir skitäckligt av köttiga ben. Säger bara "plastad frotté".

Jag skjuter saker för att göra tuggben. Eller tigger av jägare/styckare/djurägare.
Mina är odrägliga i många lägen, men när det gäller köttbensätande så ligger dom på varsin fäll som jag lägger fram. Även valpen på 3,5 månader har lärt sig det och är mycket noga med att benet inte ska hamna utanför kanten på fällen :)

På så vis:D nja, jag tänker att jag nog fegar tills jag har en trädgård att slänga ut hund+ben i. Alternativt satsar på sommartid när vi alla kan vara ute.

Jag hade en äckeldyna åt Monster på den tiden jag fortfarande hoppades att han skulle kunna lära sig att käka riktiga ben. Både han och jag var väldigt nöjda med den, vi visste båda var den äckliga saken fanns så vi kunde undvika den totalt, och där fick det ligga tills det blev så vidrigt att jag måste slänga det. :meh:

Jag hade en äckeldyna åt Monster på den tiden jag fortfarande hoppades att han skulle kunna lära sig att käka riktiga ben. Både han och jag var väldigt nöjda med den, vi visste båda var den äckliga saken fanns så vi kunde undvika den totalt, och där fick det ligga tills det blev så vidrigt att jag måste slänga det. :meh:
:D Här blir inget kvar som kan ligga och äckla sig ;)

Det var väl elakt av dig att ge honom en färdigsnuskad dyna.

Mina är odrägliga i många lägen, men när det gäller köttbensätande så ligger dom på varsin fäll som jag lägger fram. Även valpen på 3,5 månader har lärt sig det och är mycket noga med att benet inte ska hamna utanför kanten på fällen :)
Men dina hundar är ju småååååå, mina är tre gånger så stora och dessutom tre stycken, det blir ju hela golvytan i vår lilla lägenhet:D och var ska äckelfällarna förvaras när de inte används...?

Tycker du? Jag tycker sällan de luktar, men jag köpte torkade grisfötter en gång som luktade:yuck:
Åh ja det misstaget gjorde jag också en gång... Väldigt populärt hos hundarna men jag klarade inte av lukten alls. Funderar på att köpa färska frysta för de höll länge.

TS: Här blir inget tugg liggande sen aussien flyttade in... Tyvärr för jag gillar att ha fri tillgång på det i teorin. Hjorthorn höll faktiskt några veckor förresten!
Frysta ben kör jag oftast på, antingen revben eller lite rejälare men sådana de kan äta upp. Gärna ren eller lamm pga dvärgschnauzerns allergi.
Råhud kan de få ibland, likaså grisöron/knorrar men det går åt väldigt fort så det känns inte lika tillfredsställande.

Mina går och lägger sig i varsitt hörn självmant när de får ben. Den ena i bädden, den andra under bordet där det numera visserligen ligger en matta, så jag slänger över ett gammalt lakan som sen åker i tvätten.

Jag ger mkt ox/lamm nacke och liknande och sedan brukr dert alltid ligga något råhudsben eller grisöra etc med. Jag gillar att han alltid har något att tugga på.

Ammo hälsar att Monster är en knepig hund ;) Han tycker att ju snuskigare benen är destobättre är det. Kom hem efter att vi hade varit iväg en helg och då hittade han ett köttben han gömt som luktade ond bråd död men det åt han så glatt :P

Monster är rätt OK med rejält ruttet kött också - han vill inte äta det, men han kan gärna undersöka det (och kanske rulla sig lite :banghead::wtf:). Färskt kött är dock otroligt läskigt, han vägrar gå i närheten av det. När pappa kom hem blodig från älgjakten och de andra hundarna glatt och intresserat hälsade på honom reste Monster ragg och morrade från avstånd tills han duschat och bytt kläder. Han har fått klövar från lite av varje, han håller sig noggrant undan den delen av trädgården där det hemska finns. Jag övertolkar antagligen, men jag får intryck av att han gör något slags "död!"-koppling... Kött måste vara tillagat eller möjligen torkat för att han ska gå i närheten av det. Eller ordentligt ruttet då. :laugh:

Och ja, han är lite knepig. :angel:

Men dina hundar är ju småååååå, mina är tre gånger så stora och dessutom tre stycken, det blir ju hela golvytan i vår lilla lägenhet:D och var ska äckelfällarna förvaras när de inte används...?
Balkongen ? Hahaha - även mina tidigare shar-pei gjorde samma sak :p Dom tunna fällarna har jag i min tvättstuga till nästa gång. Så speciellt slabbiga blir dom inte - förutom när dom käkat hjortnackar, för dom blöder mer av någon anledning :cautious:

Min hund älskar grisöron, när han väl får ett så är det BARA det som gäller, tills det är uppätet. Efter sisådär tio minuter. Nu undrar jag om ni har något tips på något supersmaskigt tugg-godis som tar lite längre tid att äta upp.. Märgben är inte särskilt intressant, vanliga tuggben med svin/grishud är gott men inte sådär jättegott utan det kan han tugga lite på en stund och sedan lämna det för att fortsätta vid ett senare tillfälle...

Färskt märgben med kött på, gärna från älg är favoriten här

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 397
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 496
Senast: Ajda
·
Hundträning Vad är era bästa tips för ensamträning av en vuxen hund? Han kan gå iväg och lägga sig i annat rum för att sova och har inte problem med...
Svar
7
· Visningar
2 023
Senast: Tiffany
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar