vilken vikt har ni på era boots?

i love svala

Trådstartare
vilken vikt har ni på era boots?
finns det något märke som ni rekomenderar.
använder ni dom bara när ni tävlar eller också när ni tränar.
:banana: :rofl:

Sv: vilken vikt har ni på era boots?

Jag har 230, 240 och 280 g. på mina boots.
Rekomenderar Top Reiter oförstörbara eller vad dem heter...
Jag både tränar och tävlar med dem

Jag har ett par som väger 240 men det blev för mycket för min lilla häst, så nu växlar jag mellan dem när vi tränar trav och ett par som väger 180 när vi tränar tölt.

Har ett par top reiter 260g & ett par typ jacson 240g i läder, men de passar inte så jag de används inte så ofta ..

Har ett par top reiter 260g & ett par typ jacson 240g i läder, men de passar inte så jag de används inte så ofta ..

Jag har också ett par Jacson 190gram, men de åker bara av hur mycket man än försöker spänna.
Däremot har jag två par klockboots med kardborreband som jag har när jag tränar.
Båda är på 240gram och 280.
Och så har jag ju de nya bootsen från Top Reiter på 240gram som jag har mest på tävling.

Har ett par g-boots 240g som jag använder på tävling o träning, ibland annars också. Älskar dem, de sitter perfekt, har aldrig åkt av :love:
Annars rider jag alltid med lätta skyddsboots, de använder jag även i femgången.

Ooh! Vilka Vikter?? Alla nästan :angel: L och J har tygskyddsboots som då itne väger mycket och jag har gummi. Sen har vi väl 110, 150 kanske 190, 230, 240 (G-boots), 280 tror jag och ett par 300 för styrketräning. Det har ju dlivit några genom åren som L säger ;)

/Jenny

Jag använder mest Top Reiters 280 grams boots.

jag har också 280 g Top Reiter. Dom är bäst:love: :love: Dom enda ballbootsen som sitter still på min häst med minifötter.

Använder inte boots när jag tävlar men när jag tränar grisepassare använder jag 180 samt 230, tycker det är onödigt att vänja dem vid för stora vikter då målet är att de trots allt ska kunna gå rent utan boots.Skulle aldrig använda s¨åna i syfte att få högre aktion osv då jag tycker det är mekanisk doping.

Har alltifrån superlätta upp till 270 gram (enligt Preems godisvåg!). Både gummi- och lädervarianter, och nåt par i neopren. Använder uteslutande de lättaste, som skyddsboots.

Har 240g G-boots - det enda som sitter kvar på min småfotade gris. Har testat klockor också men då måste alla i omgivningen ha störkruka för dom flyger rakt upp i luften, vänder efter ett par meter och kommer farande som bomber från himlen.:rofl:

Tror doch att jag måste hitta ett par fungerade skyddsboots nu när vi ska börja träna pass!

Jag har top reiter 280g, ett par klockor 220g, och ett par lätta skyddsboots.

Älskar Top Reiters.....:love:

Jag rider väldigt sällan med boots, hemmavid snudd på aldrig. Tävling har vi använt skyddsboots eller traktboots med kanske 180-200 gr.
Tränar vi pass så är det alltid skyddsboots på.

Jag har ett par G-boots 240g, sen AlliUnn dubbelboots 280g, sen har jag AlliUnn enkla 240g. Sen ett antal med gummiklockor på ca: 240g.

Har ett par g-boots 240g som jag använder på tävling o träning, ibland annars också. Älskar dem, de sitter perfekt, har aldrig åkt av :love:

De är helt sjukt bra, har en enormt bra passform, dessutom är dom så lätta att sätta på hovarna. Går snabbt, lätta att spänna, vilket är skönt vid tävling.

Jag VET! :love: ÄLSKA! Fattar inte ens varför andra boots fortfarande görs :p G-boots ROCKS!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Får vi träna och tävla med hästar i framtiden och kommer den ideella ridsportföreningen att finnas kvar? Din röst behövs i debatten om...
Svar
0
· Visningar
117
Senast: Gunnar
·
Utrustning Någon som har Antarés träns? Tänker främst på precision tränset. Märker ni någon skillnad? Finns det något annat märke som är värt att...
Svar
10
· Visningar
626
Senast: Freazer
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
724
Senast: Miingla
·
Övr. Barn Jag kikar efter en joggingvagn med två sittplatser. Har ni någon erfarenhet? Thule verkar ju ha bra grejer vad jag förstår, men det...
Svar
16
· Visningar
819

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka