Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bladen ser lite fel ut för flox, tycker jag?Det ser ut som någon slags Flox?
Tror inte alls på vintergröna. Jag har vintergröna i överflöd här runt huset.Flox tror jag jag har på ett annat ställe och den är 1.5 m hög. Vintergröna kan det vara, tack!
Flox är mycket riktigt en högre blomma. Dessutom är blommorna samlade. Och den blommar väl inte nu? Är inte det en sensommar/höstblommande växt?Flox tror jag jag har på ett annat ställe och den är 1.5 m hög. Vintergröna kan det vara, tack!
@tanten Jag har också gott om vintergröna, tittade lite närmare på dem nu och som du säger sitter inte blommorna riktigt så tätt.
Flox har jag för mig kan blomma både tidigt och sent beroende på sort?
Ja! Det är ju klart att det är en aubretia. varför tänkte jag inte på den?Det är en Aubretia, superfin! Brukar växa i stenpartier och funkar som marktäckare.
Nu blir det ju OT eftersom TS redan fått svar på växt men jag har flox som är marktäckare. Typ kuddflox och sånt.Fast finns flox som så låg? På bilden ser det ju ut som en marktäckare eller något max en dm högt? Trodde minimihöjden för flox var runt 30-40 cm?