Vilken växt?

MonteRose

Trådstartare
Hittade ett nytillskott för året i trädgården men vad är det?

10269984_636469393093784_49617772_n.jpg

De kan väl ha olika blad beroende på vilken sort det är?
Den är iallafall väldigt lik en flow jag har här hemma i rabatten. Men minns inte vad den heter.
Om det ens är en flox. Men det har jag för mig.

Flox tror jag jag har på ett annat ställe och den är 1.5 m hög. Vintergröna kan det vara, tack!

Flox tror jag jag har på ett annat ställe och den är 1.5 m hög. Vintergröna kan det vara, tack!
Tror inte alls på vintergröna. Jag har vintergröna i överflöd här runt huset.

Dels är det för tätt mellan blommorna och så är det inte så gott om blanka blad. Dessutom stämmer inte riktigt blommorna. Vintergröna som inte blommar:
DSC09877.JPG

Murklockan vet jag mindre om men den ser ut såhär
Grön vägg, murklocka 001.jpg

Den känns troligare?

@tanten Jag har också gott om vintergröna, tittade lite närmare på dem nu och som du säger sitter inte blommorna riktigt så tätt.
Flox har jag för mig kan blomma både tidigt och sent beroende på sort?

@tanten Jag har också gott om vintergröna, tittade lite närmare på dem nu och som du säger sitter inte blommorna riktigt så tätt.
Flox har jag för mig kan blomma både tidigt och sent beroende på sort?

Fast finns flox som så låg? På bilden ser det ju ut som en marktäckare eller något max en dm högt? Trodde minimihöjden för flox var runt 30-40 cm?

Håller med, det är förmodligen en Aubretia. Kul när det dyker upp nya växter. Behöver inte lägga så mycket pengar på att köpa själv :)

Fast finns flox som så låg? På bilden ser det ju ut som en marktäckare eller något max en dm högt? Trodde minimihöjden för flox var runt 30-40 cm?
Nu blir det ju OT eftersom TS redan fått svar på växt men jag har flox som är marktäckare. Typ kuddflox och sånt.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Hedinn
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
423
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
492
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Någon som vet vilken växt detta är? Den har börjat växa i en oöppnad jordpåse som min syster köpt. Ingen av oss är särskilt bra på...
2
Svar
21
· Visningar
1 162
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?